توربین های بادی شناور کج در ایتالیا ساخته خواهد شد

دو شرکت سوئدی و ایتالیایی قصد دارند نیروگاه بادی با کمک توربین های شناور در سواحل ایتالیا راه‌اندازی کنند. این توربین نوعی پلتفرم شناور است که در آن برج های توربین به صورت کج بوده و به نوعی طراحی دوگانه خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا به نقل از شرکت hexicon، […]

دو شرکت سوئدی و ایتالیایی قصد دارند نیروگاه بادی با کمک توربین های شناور در سواحل ایتالیا راه‌اندازی کنند. این توربین نوعی پلتفرم شناور است که در آن برج های توربین به صورت کج بوده و به نوعی طراحی دوگانه خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا به نقل از شرکت hexicon، شرکت سوئدی Hexicon به همراه شرکت ایتالیایی Avapa Energy در سواحل ایتالیا نیروگاه بادی راه اندازی میکند. آنها برای این نیروگاه بادی از یک توربین شناور با برج های کج استفاده خواهند کرد. مدیر عامل شرکت Hexicon در مورد این پروژه می گوید: قصد داریم در این مدل تجاری وارد بازهای جدید و نویدبخش شده و از همکاری شرکای محلی بهره مند شویم.

مدیر عامل شرکت Avapa Energy نیز گفته است قرار است نیروگاه های بادی با استفاده از فناوری‌های جدید و پیشرفته نقش مهمی را در تحول انرژی های ایتالیا ایفا کنند و از همکاری با شرکت و ساخت نیروگاه شناور در این کشور خوشحالیم.

ایتالیا تاکنون موفق به ساخت هیچ نیروگاه دریایی نشده است. انجمن انرژی های بادی این کشور نیز برنامه ای را برای تامین ۵ گیگاوات از انرژی شبکه از طریق نیروگاه های معلق را تا سال ۲۰۴۰ تأئید کرده است. این کشور اکنون ۵۵ پروژه نیروگاه بادی ساحلی دارد که هیچ کدام از آنها به بهره برداری نرسیده و هم اکنون امکان احداث و ارتباط به توربین و تولید برق را ندارند.

 پیش از این نیز کمیسیون اروپا از اختصاص ۳۷ درصد از مجموع هزینه ها در ایتالیا در حمایت از اهداف مربوط به تغییرات اقلیمی خبر داده بود. از طرفی این شرکت ایتالیایی به عنوان عضو پیمان اتحادیه اروپا به نام پیمان سبز استاندارد تلاش دارد تا در سطح رگولاتوری تغییراتی را ایجاد کرده که طی آن فعالیت نیروگاه های ساحلی نیز آغاز شود. شرکت Hexicon در سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون پروژه های مهمی را همانند بزرگترین نیروگاه بادی شناور در کره جنوبی احداث کرده است. به گفته این شرکت گذر استفاده از سوخت‌های فسیلی و رسیدن به انرژی های تجدید پذیر با کمک نیروگاه های بادی شناور امکانپذیر خواهد بود.

پایان خبر
شناسه خبر : 89748
گروه خبر : اخبار زیست محیطی تکنا
تاریخ خبر : 14 دی 1400
تهیه و تنظیم خبر در آژانس خبری تکنا
آدرس خبر : https://techna.news/?p=89748
استفاده از مطالب فقط با ذکر نام تکنا و درج لینک به منبع مجاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال