ساخت ماهواره های چوبی با هدف کاهش زباله های فضایی

ژاپن اعلام کرده با هدف کاهش زباله های فضایی قصد دارد از این پس ماهواره های چوبی تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک شرکت ژاپنی با کمک محققان دانشگاهی در توکیو تلاش دارند تا ماهواره های چوبی تولید کنند. این محققان اعلام کردند ساخت این ماهواره تا سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. […]

ژاپن اعلام کرده با هدف کاهش زباله های فضایی قصد دارد از این پس ماهواره های چوبی تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک شرکت ژاپنی با کمک محققان دانشگاهی در توکیو تلاش دارند تا ماهواره های چوبی تولید کنند. این محققان اعلام کردند ساخت این ماهواره تا سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. بدین ترتیب اولین ماهواره چوبی جهان توسط ژاپن طراحی و ساخته می شود.

 شرکت سازنده این ماهواره های چوبی سومیتومو فارستری است. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده در حال حاضر بر روی بررسی رشد درختان و روش های مناسب استفاده از چوب در فضا می باشد. قرار است انواع مختلف چوب در شرایط مختلف طی یک پروژه همکاری مورد آزمایش قرار گیرد. تاکنون بسیاری از کشورها طرح های مختلفی را برای رفع مشکل زباله های فضایی پیشنهاد دادند. از طرفی ارسال ماهواره های فضایی بیشتر به مدار زمین نیز ممکن است این مشکل را به یک چالش فزاینده تبدیل کند.

 به نظر می رسد ماهواره های چوبی می تواند جایگزین مناسبی برای ماهواره های کنونی باشد. زیرا این ماهواره ها مواد مضر را وارد اتمسفر نخواهند کرد و همچنین احتمال سقوط آنها به زمین نیز کمتر است. تاکائو دوی، استاد دانشگاه کیوتو و فضانورد ژاپنی در مورد این پژوهش می گوید: تمامی زباله های فضایی موجود در مدار زمین با تولید ذرات ریز آلومینا باعث آلودگی بیشتر و پراکندگی مواد مضر می‌شوند. این امر می‌تواند در آینده باعث ضررات بسیاری برای محیط زیست زمین باشد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال