منتقدان از انتخاب ایلان ماسک برای شخصیت سال توسط تایم انتقاد کردند

در حالی که مجله تایم روز گذشته ایلان ماسک را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. بسیاری از منتقدان این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند. از دلایل منتقدان برای این تصمیم را نگرش ماسک نسبت به مالیات، مخالفت وی با تشکیل اتحادیه ها و همچنین جدی نگرفتن خطرات مربوط به ویروس کرونا […]

در حالی که مجله تایم روز گذشته ایلان ماسک را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. بسیاری از منتقدان این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند. از دلایل منتقدان برای این تصمیم را نگرش ماسک نسبت به مالیات، مخالفت وی با تشکیل اتحادیه ها و همچنین جدی نگرفتن خطرات مربوط به ویروس کرونا دانستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماسک علاوه بر مدیرعاملی شرکت تسلا در شرکت اکتشافات فضایی اسپیس ایکس نیز به عنوان مدیرعامل حضور دارد. این فرد توانسته پس از پشت سر گذاشتن جف بزوس ثروتمند ترین فرد جهان نیز شود.

روز گذشته مجله تایم ماسک را به عنوان شخصیت برتر سال ۲۰۲۱ با عناوینی مانند دلقک نابغه رویا پرداز و صنعتگر معرفی کرد. پس از آن نیز موج شدیدی از انتقادات در رابطه با این تصمیم اتفاق افتاد. بسیاری از منتقدان نگرش وی نسبت به مالیات و عدم پرداخت مالیات بر درآمد را جنجالی دانسته بودند.

این موضوع منتقدانی را در توییتر وادار کرد تا توییتهایی را در این رابطه منتشر کنند. یکی از آنها الیزابت وارن سناتور ایالات متحده بوده که پس از این رویداد در توییت خود اعلام کرد: اجازه دهیم قوانین ساختگی مالیات تغییر کند تا شخصیت سال نیز مالیات واقعی پرداخت کرده و دیگر از مفت خوری کردن دست بردارد.

 پس از وی رابرت رایش اقتصاددان سیاسی در توییت خود اعلام کرد: کرد اکنون با انتخاب تایم میتوانم به خوبی به شما یادآوری کنم که این شخصیت به صورت غیر قانونی تهدیدی را علیه تشکیل اتحادیه کارمندان انجام داده که در صورت تشکیل آن اختیار سهام تشویقی را از بین خواهد برد. طی ده سال اخیر نیز علیه وی ۴۳ مورد نقض حقوق کارگران ثبت شده است.

البته تایم نیز با وجود این انتقادها این قدردانی را در واقع از شخصیتی انجام داده که توانسته بیشترین تاثیر خوب یا بد سال مورد نظر را به وجود آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال