شرایط کاهش قیمت و افزایش کیفیت اینترنت در ایران

محمدرضا کریمی، رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: لازمه کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است و باید درباره کاهش قیمت کاربر و قیمت پهنای باند و انتقال یکپارچه تصمیم‌گیری شود. وی با اشاره به هزینه‌های انتقال در قیمت اینترنت ادامه داد: قیمت انتقال بین […]

محمدرضا کریمی، رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: لازمه کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است و باید درباره کاهش قیمت کاربر و قیمت پهنای باند و انتقال یکپارچه تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به هزینه‌های انتقال در قیمت اینترنت ادامه داد: قیمت انتقال بین استانی بسیار گران است در حالی که قیمت از لب مرز تا هر جای دیگر در کره زمین به این اندازه نیست. تعرفه‌ها و عمده فروشی انتقال در سال ۸۵ تعیین شده و از ۱۰ سال پیش تاکنون بازنگری نشده است.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه تعرفه‌های انتقال اینترنت، متناسب با مصرف بازار به‌روز نشده‌اند، افزود: برای مثال تخفیف‌ عمده‌ فروشی اینترنت از سال 85 تا سقف STM1 وجود داشته است که در آن تاریخ هیچ شرکتی این سقف مصرف را نداشته است.

کریمی در ادامه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته تقریبا قیمت پهنای باند در جهان به نصف رسیده‌ و در ایران این تغییرات کمتر از نصف بوده است.  قیمت هر لینک اینترنت از هر STM1 (حدود ۱۵۵ مگابیت‌ بر ثانیه) حدود ۴۷ میلیون تومان به ۲۶ میلیون تومان رسیده است، اما تغییری در قیمت‌های انتقال شهری، بین شهری و بین استانی حاصل نشده است.

وی همچنین از کاهش قیمت اینترنت و افزایش کیفیت اینترنت خبر داد و گفت: اخیرا اقدام مناسبی از سوی مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت پیشنهاد شده است که به کاهش تعرفه‌ مصرف دیتای داخلی و افزایش کیفیت اینترنت منجر خواهد شد.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اظهار امیدواری کرد: با همکاری مخابرات در کاهش قیمت لینک‌های انتقال این چرخه تکمیل شده و در قالب یک مصوبه با توزیع عادلانه سود از سوی کمیسیون مصوب شود تا همه شرکت‌ها و کاربران نهایی از این مدل منتفع شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال