کاهش نرخ هر گیگابایت اینترنت از ۳۶۰۰ به ۱۴۰۰ تومان

محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات از کاهش نرخ موثر یک گیگابایت اینترنت بر مبنای تکنولوژی ADSL خبر داد و گفت: این رقم در سال ۹۲، 3600 تومان محاسبه می‌شد که امروز به ۱۴۰۰ تومان کاهش یافته است. وی تصریح کرد: قیمت یک گیگابایت اینترنت در شهرستان‌ها نیز از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان […]

محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات از کاهش نرخ موثر یک گیگابایت اینترنت بر مبنای تکنولوژی ADSL خبر داد و گفت: این رقم در سال ۹۲، 3600 تومان محاسبه می‌شد که امروز به ۱۴۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت یک گیگابایت اینترنت در شهرستان‌ها نیز از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۲ به ۹۰۵ تومان کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کاهش قیمت سرویس‌ها به نفع مشترکان نهایی و تولیدکنندگان محتوای داخلی است، گفت: در سال جاری شاهد دو بار تخفیف ۲۰ درصدی برای پهنای باند اینترنت بودیم.

آذری جهرمی کاهش قیمت در اینترنت را نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی کشور و شبکه مخابراتی دانست و تصریح کرد: در قالب مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرایطی فراهم شده تا مشترکان برای استفاده از اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات نصف قیمت اینترنت را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات و سرویس‌های بومی این شبکه باعث ایجاد بیش از ۱۳۰ هزار شغل در این بخش شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: هفته گذشته نیز بر اساس توافق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نرخ پهنای باند برای انتقال محتوای داخل  کشور ۲۰ درصد کاهش یافت و ما همچنان مصمم به تداوم کاهش این نرخ هستیم.