اعزام ربات انسان نما در اوایل سال آینده به مدار زمین

پژوهشگاه هوافضای ایران اعلام کرد، ایران در سال آینده با دستیابی به دانش اعزام موجود زنده به فضا، یک ربات انسان نما به فضای زیر مداری زمین ارسال خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس پژوهشگاه هوافضا در مصاحبه خود اعلام کرد ایران طی سند جامع در حوزه هوافضا که در […]

پژوهشگاه هوافضای ایران اعلام کرد، ایران در سال آینده با دستیابی به دانش اعزام موجود زنده به فضا، یک ربات انسان نما به فضای زیر مداری زمین ارسال خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس پژوهشگاه هوافضا در مصاحبه خود اعلام کرد ایران طی سند جامع در حوزه هوافضا که در دی ماه ۹۱ به ثبت رسیده است تا سال ۱۴۰۴ فرصت دارد تا انسان را به مدار زمین اعزام کند. بر اساس این سند نیز تا سال آینده و با فراهم کردن شرایط طراحی و ساخت ربات انسان نما، امکان پرتاب آن به فضا فراهم خواهد شد.

فتح الله امینی، رئیس پژوهشگاه هوافضا در مصاحبه خود اعلام کرد: سند جامع توسعه هوافضای کشور با اهداف بلند مدت تهیه شده و انجام ماموریت های فضایی سرنشین دار نیز بخشی از آن محسوب می شود. وی اضافه کرد: اگرچه رسیدن به این هدف ساده نیست اما ایران تجربه موفق ۸ پرتاب و ارسال موجود زنده به فضا را داشته است و پرتاب نهم نیز پرتاب ربات مدل انسان به فضا خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد ارسال فضانورد ایرانی به بالاتر از مدار ۱۹۰ کیلومتر گفته است: در حال حاضر و با کمک پژوهش هایی که انجام شده و آزمون های مرحله ای از ارسال سلول تا میمون‌ به مدار زمین، در آینده آمادگی لازم برای اعزام انسان نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر پنج کپسول زیستی فضایی با اسم ایوان اس سفارش داده شده و پس از آماده شدن این کپسول ها در سه سال آینده مقدمات لازم برای ارسال انسان به مدار با اعزام ربات ها آغاز می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال