طراحی ربات های ناجی با فناوری چاپ سه بعدی

ساخت ربات های کم هزینه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسط محققان آمریکایی انجام می شود. این محققان به سرپرستی فردی با نام فدایی نجار، موفق شده اند تا ربات هایی بسازند که به کمک انسان ها آمده و عملیات سختی مانند خنثی سازی بمب را انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

ساخت ربات های کم هزینه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسط محققان آمریکایی انجام می شود. این محققان به سرپرستی فردی با نام فدایی نجار، موفق شده اند تا ربات هایی بسازند که به کمک انسان ها آمده و عملیات سختی مانند خنثی سازی بمب را انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پیش از این نیز همچین ربات هایی ساخته می شد اما با هزینه ای بالغ بر 200 هزار دلار آمریکا اما فناوری چاپ سه بعدی موجب شده تا این هزینه تا حدود 25 هزار دلار کاهش پیدا کند. محققان بر این باورند که با ساخت این ربات ها، انسان ها دیگر در عملیات خطرناک جان خود را به خطر نینداخته و ربات ها را به جای خود به ماموریت می فرستند و از راه دور آن ها را کنترل می کنند.

فدایی نجار محقق اصلی تحقیقات هوش مصنوعی و استادیار دانشکده فناوری اطلاعات (CIT) است. این تیم تحقیقاتی امیدوار است که تا 6 ماه آینده این طرح به مرحله اجرا رسیده و ربات ها جایگزین انسان ها در عملیات پیچیده شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال