شناسایی یک سیاه چاله قاتل ستارگان در نزدیکی زمین

اخترشناسان اخیراً یک سیاهچاله غول پیکر را در نزدیکی زمین شناسایی کرده‌اند که میتواند ستارگان اطراف خود را نابود کنند آنها در حالی این سیاهچاله را کشف کردند که ستاره در حال عبور از نزدیک خود را متلاشی میکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این اولین بار است که چنین پدیده ای […]

اخترشناسان اخیراً یک سیاهچاله غول پیکر را در نزدیکی زمین شناسایی کرده‌اند که میتواند ستارگان اطراف خود را نابود کنند آنها در حالی این سیاهچاله را کشف کردند که ستاره در حال عبور از نزدیک خود را متلاشی میکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این اولین بار است که چنین پدیده ای در نزدیکترین فاصله از زمین اتفاق افتاده است. همچنین به دلیل نور و موقعیت غیرمنتظره باعث شگفتی اخترشناسان شده است. اکنون دانشمندان دلیل اینکه چرا اینگونه رویدادها کمتر دیده می‌شوند را می دانند.

سیاه چاله ها قادرند هر چیزی که پر اطراف آنها وجود دارد را ببلعند. زمانیکه یک ستاره توسط سیاه چاله بلعیده میشود دیده ای با عنوان رویداد اختلال کشندی اتفاق می افتد.

محققان پیش از این تصور می کردند این رویداد بسیار متداول است. آنها این پدیده را به چند دلیل مهم می دانند. یکی از دلائل نزدیک بودن این پدیده به زمین و در فاصله ۱۳۷ میلیون سال نوری از زمین است. اگر چه این رقم ممکن است چندان نزدیک محسوب نشود اما پیش از این نزدیک ترین رویداد در فاصله بیش از ۲۰۰ میلیون سال نوری قرار داشت.

به گفته دانشمندان پدیده مشاهده شده متعلق به یک نوع کهکشان متفاوت است. اکثر رویدادهای مشابه در کهکشان های ساکت اتفاق می افتد. اما این کهکشان فعال بوده و مدام در حال تولید ستاره های جدید است. البته طبق نظریه های موجود وجود این رویداد در این کهکشان ها طبیعی است. زیرا سیاه چاله ها خوراک بیشتری خواهند داشت. اما تاکنون نمونه های زیادی در این گونه کهکشان ها دیده نشده است. همچنین پدیده اخیر وجود نورهای اپتیکال و پرتو ایکس درخشان در هنگام مرگ ستارگان در سیاه چاله را نیز توجیه می کند. البته این رویداد با کمک امواج فروسرخ مشاهده شده است. دلیل علمی آن نیز وجود گرد و غبار درون این گونه کهکشان ها است که اجازه عبور نور اپتیکال و پرتو ایکس را نمی دهد اما امواج فروسرخ قادرند از این غبارها عبور کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال