توسعه ربات نرم انعطاف پذیر برای استفاده در بدن انسان

محققان برای استفاده از ربات ها درون بدن انسان نوعی ربات نرم مغناطیسی انعطاف پذیر توسعه دادند که می تواند برای دسترسی به اشیا تغییر شکل داده دور آنها حلقه بزند و یا به جهت های مختلف کشیده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گاردین، محققان هنگ‌کنگی با […]

محققان برای استفاده از ربات ها درون بدن انسان نوعی ربات نرم مغناطیسی انعطاف پذیر توسعه دادند که می تواند برای دسترسی به اشیا تغییر شکل داده دور آنها حلقه بزند و یا به جهت های مختلف کشیده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گاردین، محققان هنگ‌کنگی با استفاده از ترکیباتی جدید نوعی ربات مغناطیسی چسبناک و نرم ساخته اند و قصد دارند آن را وارد بدن انسان کنند. در این ربات از ترکیب پلی وینیل الکل، بوراکس و ذرات آهنربای نئودیمیم استفاده شده است.

 این ترکیب یک سیال با غلظت بالا ایجاد خواهد کرد که مانند مایع نرم و یا یک جامد سخت با توجه به نیروی وارد شده به هر طرف کشیده خواهد شد. این ماده در ساخت آهنربا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آن دانشمندان تلاش کردند تا این ماده را درون یک ربات قرار دهند. به طوری که ذرات سمی به درون آن نفوذ نکند. زیرا در صورت نفوذ ذرات سمی نئودیمیم امکان آسیب به قطعات الکتریکی وجود دارد. به همین دلیل از یک لایه سیلیس برای کاور کردن درون آن استفاده شد.

 در صورت ایمنی کافی می‌توان از این ربات برای اهداف مختلف استفاده کرد. یکی از خواص گسترده این ربات استفاده در صنایع مختلف خواهد بود. به گفته توسعه دهندگان این ربات در پزشکی می تواند اشیا بلعیده شده را از درون بدن به بیرون هدایت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال