توسعه نوعی پوست مصنوعی برای ایجاد احساس درد در ربات ها

با اضافه کردن نوعی پوست مصنوعی به ربات ها از این پس از آنها می توانند برخی احساسات مانند درد را احساس کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از این پس ربات های آینده به وسیله توسعه یک پوست مصنوعی درد را احساس خواهند کرد. اگر چه این موضوع می‌تواند همانند یک […]

با اضافه کردن نوعی پوست مصنوعی به ربات ها از این پس از آنها می توانند برخی احساسات مانند درد را احساس کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از این پس ربات های آینده به وسیله توسعه یک پوست مصنوعی درد را احساس خواهند کرد. اگر چه این موضوع می‌تواند همانند یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد. اما پوست الکترونیکی جدید به ربات ها کمک خواهد کرد تا بتوانند درد را احساس کنند. دانشمندان توسعه دهنده این اختراع میگویند: استفاده از این پوست هوشمند در یک دست مکانیکی آن را قادر می سازد تا در یادگیری واکنش به محرک های خارجی مانند ضربه زدن به کف دست توانا شود. در این قابلیت سیستم پردازش مبتنی بر ترانزیستورهای سیناپسی استفاده شده است تا برای یادگیری احساس درد از مسیرهای عصبی مغز تقلید کند.

پیش از این بارها روی پوست مصنوعی با توانایی حس لامسه کار شده بود. اما اکنون دانشمندان موفق شدند با کمک روش جدید اضافه کردن حسگر های تماسی در سطح پوست الکترونیکی به آن کمک کنند تا تماس با یک جسم را تشخیص دهد. البته حسگر های زیاد استفاده شده باعث تولید داده های زیاد نیز خواهد شد. همه آنها باید توسط رایانه پردازش شود. به این ترتیب ممکن است پاسخگویی به آن با تاخیر همراه باشد.

 نمونه اولیه پوست الکترونیکی توسط گروهی از مهندسان دانشگاه گلاسکو ارائه شده است که می تواند پیشرفت بزرگی در زمینه رباتیک حساس به لمس در نظر گرفته شود. برای مشکل تاخیر نیز روش تفسیر سیگنال های پوست توسط سیستم عصبی انسان الهام گرفته شده تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال