توسعه فناوری جدید برای بهبود عملکرد میکروسکوپ ها

محققان فناوری جدیدی را به میکروسکوپ‌های کنونی اضافه کردند که با کمک آن قدرت میکروسکوپ ها برای نشان دادن سلول ها تا ۷ برابر افزایش پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی با هدف بزرگنمایی بهتر و بهبود نمایش سلول ها نوعی فناوری جدید را به میکروسکوپ‌های کنونی اضافه […]

محققان فناوری جدیدی را به میکروسکوپ‌های کنونی اضافه کردند که با کمک آن قدرت میکروسکوپ ها برای نشان دادن سلول ها تا ۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی با هدف بزرگنمایی بهتر و بهبود نمایش سلول ها نوعی فناوری جدید را به میکروسکوپ‌های کنونی اضافه کردند که قادر است سلولهای بدن را هفت برابر بزرگتر از قبل به نمایش بگذارد. این فناوری با روش جدید تصویربرداری به نام تغییر دینامیکی تطبیقی تصویر دقیق تری را از سلول ها نمایش می دهد.

نوعی دوربین ویژه در میکروسکوپ های جدید به کار گرفته شده که با دریافت نور بیشتر در زمان تصویربرداری می تواند عکس های دقیق تر و واضح تری را ثبت کند. در واقع وجود حسگرها در این میکروسکوپ باعث دریافت بیشتر نور از طریق تغییر دامنه دینامیکی شده و تصویربرداری حتی از ریزترین اجزای سلول ها نیز به راحتی انجام میگیرد.

پردازنده های تعبیه شده در این میکروسکوپ پس از تصویربرداری و در مرحله پردازش نهایی کیفیت عکسها را بررسی کرده تا از ثبت عکس های با کیفیت مطمئن شود. در صورت ثبت تصاویر با کیفیت پایین نیز ویرایش های مختلفی روی عکس صورت می گیرد تا در هنگام مشاهده بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد. محققان در مورد این فناوری می گویند: فناوری به کار گرفته شده در میکروسکوپ اختلاف میزان تابش نور به سطح است. مطالعه میزان تابش نور و رفتار آن به محققان ژاپنی کمک کرده است تا بتواند چنین میکروسکوپی را توسعه دهند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال