تشخیص ابتلا به اوتیسم در کودکان با کمک هوش مصنوعی

محققان در پژوهش های اخیر خود موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای گفتاری را در کودکان مبتلا به اوتیسم تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن در بررسی های اخیر خود متوجه شدند امکان استفاده از یادگیری ماشینی در شناسایی الگوهای گفتار در کودکان مبتلا به […]

محققان در پژوهش های اخیر خود موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای گفتاری را در کودکان مبتلا به اوتیسم تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن در بررسی های اخیر خود متوجه شدند امکان استفاده از یادگیری ماشینی در شناسایی الگوهای گفتار در کودکان مبتلا به اوتیسم وجود دارد.

بررسی های این پژوهش نیز نشان داد با بررسی ویژگی های گفتاری می توان این بیماری را به روش مفیدی تشخیص داد. در این مطالعه پژوهشگرانی از هنگ کنگ نیز حضور داشتند. نتایج این مطالعه به دانشمندان کمک خواهد کرد تا بین عوامل ژنتیکی و محیطی و علل و منشا این بیماری به درک بهتری برسند.

در این تحقیق مالی لاش و جوزف لاو از دانشگاه نورث وسترن و پاتریک وانگ از هنگ کنگ توانستند برای شناسایی تفاوت های گفتاری در بیماران مبتلا به اتیسم از یادگیری ماشینی با موفقیت استفاده کنند. در آزمایش های انجام شده برای آموزش این الگوریتم نیز از صدای انگلیسی زبانان و کانتونی زبانان استفاده شد. این افراد به اوتیسم مبتلا نبودند و تنها یک روایت تصویری کودکانه را خواندند.

 به گفته لاش در این تفاوت های ساختاری به ویژگی های گفتاری توجه شد که در آینده می تواند به عنوان هدفی برای مداخله محسوب شود. بنابراین یادگیری ماشینی برای شناسایی عناصری که می تواند اوتیسم را پیش بینی کند استفاده خواهد شد. همچنین این روش حتی به پیش بینی اوتیسم نیز کمک خواهد کرد. یکی از مهم ترین موارد در این روش ریتم گفتار است که احتمالاً در پژوهش های آینده در مورد اوتیسم و استفاده از یادگیری ماشینی مورد استفاده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال