آیا عرضه پرچم‌داران سامسونگ بر فروش محصولات اپل تاثیر گذاشته است؟

برطبق اطلاعات و گزارشاتی که از سوی موسسه تحقیقاتی اطلس (ATLAS) منتشر شده، همزمان با عرضه دو پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge که با رونمایی سامسونگ از آن‌ها تا مدتی در صدر اخبار بودند، در هفته دوم این ماه، فروش پرچم‌داران اپل، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در کره‌جنوبی با […]

برطبق اطلاعات و گزارشاتی که از سوی موسسه تحقیقاتی اطلس (ATLAS) منتشر شده، همزمان با عرضه دو پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge که با رونمایی سامسونگ از آن‌ها تا مدتی در صدر اخبار بودند، در هفته دوم این ماه، فروش پرچم‌داران اپل، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در کره‌جنوبی با کمی افت همراه بوده است.
در همین رابطه نایب رئیس شرکت تحقیقاتی اطلس، آقای جنگ جونگ (Jang, Joong-hyeok) این‌گونه بیان داشته:

“با توجه به این‌که از زمان عرضه آیفون حدودا ۶ ماه می‌گذرد، افت فروش آن طبیعی است. “

با توجه به اطلاعاتی که این شرکت تحقیقاتی ارائه کرده و میزان کاهش فروش آیفون را کم تلقی کرده است، باید انتظار داشت که مدیران ارشد اپل حتی برای بار دوم هم نگاهی به این آمار نیاندازند.
میزان کاهشی که پس از عرضه دو گوشی‌هوشمند سامسونگ در فروش آیفون رخ داده است، ۴٫۷ درصد عنوان شده که اگر این رقم بیشترین میزان کاهش هفته به هفته در فروش این گوشی محبوب قلمداد می‌شد، قطعا نگرانی اهالی کوپرتینو را در پی داشت.

numb
گزارشاتی که اخیرا توسط این موسسه تحقیقاتی منتشر شده، کاهشی بیشتر از ۲۴ درصد را در فروش آیفون‌های 6 و 6 پلاس از آخرین هفته ماه مارس تا هفته اول ماه آوریل نشان می‌دهد.
در آخرین هفته ماه آوریل فروش آیفون افتی به میزان ۱۵ درصد را به خود دیده است که البته میزان کاهش فروش این محصولات پس از عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ کم‌تر بوده است.
ذکر این مسئله هم خالی از لطف نیست که این آمار و ارقام علاوه بر میزان فروش آنلاین، فروش در فروشگاه‌های فیزیکی اپل را هم در بر می‌گیرد و به همین خاطر ممکن است خطا داشته باشد که همین موضوع از دقت آن بکاهد.
ممکن است برخی از خریداران کره‌ای تصمیم گرفته باشند برای تنوع و یا از روی کنجکاوی یا هر دلیل دیگری به جای خرید محصولات اپل یکی از پرچم‌داران جدید سامسونگ را که ساخت کشور خودشان است، خریداری نمایند، ولی به صورت کلی نمی‌توان تنها دلیل کاهش فروش آیفون را عرضه پرچمداران سامسونگ دانست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال