آیا می‌دانید اپلیکیشن‌های اندرویدی در سه روز اول عرضه به طور متوسط 77 درصد از کاربران خود را از دست می‌دهند؟

رقاب میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به قدری بی‌رحم و حیاتی است که میزان دانلود، نصب شدن و قابلیت حفظ کاربر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک توسعه دهنده باید به آن توجه کند. این بازار به قدری حساس و رقابتی است که توسعه دهنده باید به یک ویژگی بیش از هر ویژگی دیگری توجه کند […]

رقاب میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به قدری بی‌رحم و حیاتی است که میزان دانلود، نصب شدن و قابلیت حفظ کاربر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک توسعه دهنده باید به آن توجه کند. این بازار به قدری حساس و رقابتی است که توسعه دهنده باید به یک ویژگی بیش از هر ویژگی دیگری توجه کند و آن‌هم این است که مطئن شود کاربری که برنامه‌اش را نصب می‌کند طی 72 ساعت عاشق آن برنامه شود!

براساس گفته‌های Andrew Chen، محقق و تحلیل‌گر موسسه‌ی Silicon Valley، یک برنامه‌ی اندرویدی طی 72 ساعت حدود 77 درصد از کاربرانش را از دست می‌دهد. او برنامه‌های گوگل پلی را که بیش از 10هزار دانلود داشته‌اند مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که حدود 90 درصد از کاربران در همان ماه اول و 95 درصد در سه ماهه‌‌ی اول برنامه‌ی دانلود شده را پاک می‌کنند. در واقع یکی از نشانه‌های موفقیت یک برنامه‌ی اندرویدی این است که در هفته‌ی اول بتواند کاربر را تحث تاثیر خود قرار دهد.

یک نکته‌ی جالب دیگر در تحقیقات منتشر شده این است که 100 برنامه‌ی برتر گوگل پلی بعد از 90 روز با کاهش شدید کاربران مواجه می‌شوند. در واقع این کاهش به اندازه‌ی کاهش کاربران برنامه‌های عادی نیست اما معمولا کاربران 100 برنامه‌ی برتر گوگل را تنها در هفته‌ی ابتدایی استفاده می‌کنند و بعد از آن  کمتر به سراغ همان برنامه می‌روند.

به بیانی دیگر، توسعه دهندگان باید مطمئن شوند که برنامه‌های‌شان از همان دقایق ابتدایی می‌تواند به طور کامل نظر کاربر را به خود جلب کند. Chen معتقد است که برنامه‌ها باید به شکلی ساخته شوند که از همان ابتدا تعجیب کاربر را برانگیزد یا وجود آن برنامه به قدری ضروری باشد که نبود آن در گوشی باعث اذیت و آزار کاربر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال