کشف یک سیاه چاله در نزدیکی زمین که ستارگان را می‌بلعد 

ستاره شناسان در بررسی نقشه های کیهانی موفق به شناسایی یک سیاه چاله که ستاره را می بلعد در نزدیکی ترین فاصله از زمین شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدت ها پیش یک سیاه چاله در یک کهکشان دور دست به نام ان سی جی یک ستاره را بلعید. این رویداد […]

ستاره شناسان در بررسی نقشه های کیهانی موفق به شناسایی یک سیاه چاله که ستاره را می بلعد در نزدیکی ترین فاصله از زمین شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدت ها پیش یک سیاه چاله در یک کهکشان دور دست به نام ان سی جی یک ستاره را بلعید. این رویداد همراه با تشعشع نور زیاد بود که در سال ۲۰۱۴ به زمین رسید. اکنون دانشمندان در هنگام بررسی نقشه ها متوجه این رویداد شدند.

فوران کشف شده مربوط به کهکشان ان سی جی است که از مرکز آن نیز تولید شده است. به گفته اخترشناسان این رویداد با نام اختلال جزر و مد به از هم پاشیدن ستاره پر اثر کشش گرانشی شدید سیاه چاله اشاره دارد.

فاصله این سیاه چاله گرسنه از زمین حدود ۱۳۷ میلیون سال نوری است. تاکنون حدود صد رویداد مشابه توسط دانشمندان رصد شده است اما این رویداد تقریبا چهار برابر نزدیک تر نسبت به رویداد پیشین به زمین است. این رویداد در طول موج فروسرخ کشف شد و این کشف با توجه به تشخیص های قبلی که در پرتوهای ایکس، فرابنفش و مرئی انجام شده بود متفاوت است. کریستوس پاناژیوتو، از ستاره شناسان موسسه MIT و نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: یافتن این رویداد نزدیک نشان می دهد از نظر آماری برای تعداد آنها بسیار بیشتر باشد. بنابراین روش های قدیمی نمی توانند آنها را شناسایی کنند. برای کشف سیاه چاله های بیشتر و کهکشان های میزبان آنها باید از طول موج فروسرخ استفاده کنیم.

طبق بررسی های انجام شده توسط این دانشمندان کهکشان هایی مانند ان سی جی از نوع کهکشان های تولید کننده ستاره های جدید است که در آن گرد و غبار زیادی طی این فرآیند ایجاد میشود. این کرد و غبار باعث پنهان کردن محل زندگی سیاه چاله در مرکز این کهکشان در نور مرئی و فرابنفش میشود. به همین دلیل استفاده از نور فروسرخ به ستاره شناسان کمک می کند تا از میان کرد و غبار بتوانند رویدادهای مشابه را رصد کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال