کشف یک سیاه چاله جدید در همسایگی زمین

ستاره شناسان یک سیاه چاله جدید کشف کردند که در همسایگی زمین قرار دارد. این سیاه چاله نزدیکترین سیاه چاله کشف شده به زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان احتمال می دهند یک سیاه چاله جدید در نزدیکی زمین کشف کرده اند که از نزدیکترین آنها به زمین به […]

ستاره شناسان یک سیاه چاله جدید کشف کردند که در همسایگی زمین قرار دارد. این سیاه چاله نزدیکترین سیاه چاله کشف شده به زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان احتمال می دهند یک سیاه چاله جدید در نزدیکی زمین کشف کرده اند که از نزدیکترین آنها به زمین به شمار می رود. تیم تحقیقاتی مربوط به این کشف، این سیاه چاله هیولا جرمی معادل ۱۲ برابر خورشید دارد.

به گفته ستاره شناسان این هیولا با جرم بسیار و بی سر و صدا در کمین است. چرا که سیاه چاله ها به دلیل تاریکی زیاد بسیار حیله گر بنظر می رسند. شناسایی آنها نیز معمولا از طریق پرتاب شعله های نور، بلعیدن ستاره ها و برخورد آنها با یکدیگر انجام میگیرد.

ستاره شناسان برای کشف سیاه چاله، داده های مربوط به ۲۰۰ هزار منظومه دوتایی دریافتی از ماموریت گایا را بررسی کردند. دکتر سوکانیا چاکرابارتی، از پژوهشگران این مطالعه می گوید: در این بررسی به دنبال احرامی بودیم که جرم بالایی برای آنها در نظر گرفته شده بود، اما نور آنها در حد یک ستاره مرئی بود. در این بین در صورت وجود سیاه چاله به دلیل نیروی گرانشی عظیم شناسایی خواهد شد.

در نهایت یک ستاره قابل مشاهده پیدا شد که که جرم آن کمی کمتر از خورشید بود و به دور چیزی ۱۲ برابر خود می چرخید. دکتر چاکرابارتی می گوید: با کمک اندازه گیری های طیف سنجی می توان کشش سیاهچاله بر ستاره مرئی را تشخیص داد. با بررسی شتاب ستاره امکان محاسبه جرم ستاره همراه با سیاه چاله وجود دارد. با توجه به داده های گیای، می‌توان استنباط کرد که سیستم دوتایی مورد نظر دارای یک ستاره مرئی است که به دور جرم بزرگی می چرخد. نکته مهم فاصله نزدیک آن با زمین است که تنها ۱۵۵۰ سال نوری است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال