کشف یک میکروارگانیسم تک سلولی در اعماق اقیانوس با دمای بالاتر از نقطه جوش

محققانی ازدانشگاه اقیانوس شناسی رودآیلند موفق به کشف حیات در اعماق اقیانوس و در مکانی که دمای آن بالاتر از نقطه جوش بوده است، شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از سایت Science Daily ، آرتور اسپیواک استاد اقیانوس‌شناسی و مدیر مرکز تحقیقات ژئوشیمی ژاپن در مورد پروژه اخیر خود می‌گوید: […]

محققانی ازدانشگاه اقیانوس شناسی رودآیلند موفق به کشف حیات در اعماق اقیانوس و در مکانی که دمای آن بالاتر از نقطه جوش بوده است، شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از سایت Science Daily ، آرتور اسپیواک استاد اقیانوس‌شناسی و مدیر مرکز تحقیقات ژئوشیمی ژاپن در مورد پروژه اخیر خود می‌گوید: با اینکه دمای آب جوش بر روی زمین ۱۰۰ درجه سانتیگراد است اما ما توانستیم میکروارگانیسم هایی تک سلولی را در دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد در اعماق اقیانوس پیدا کنیم که در رسوبات آن زندگی می کنند.

 پروژه مورد نظر مربوط به تحقیقاتی است که در آن برنامه های بین المللی برای کشف اقیانوس انجام گرفته است. نتیجه تحقیقات نیز که در چهار سال پیش انجام شده هم اکنون در مجله ساینس منتشر شده است. محققان در این تحقیق متوجه شدند میکروارگانیسم های مورد نظر حدود ۴۰ هزار نوع بوده که در ۴۰ مکان مختلف در جهان وجود دارند. تحقیقات اولیه مربوط به سواحل ژاپن و در بخش حفاری امواج دریا به نام چینکیو(Chinkyu) انجام گرفته که در این بررسی یک حفره عمیق 1180 متری ایجاد شد تا بتوان به رسوبات با دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد دسترسی پیدا کرد.

 برای دستیابی به حیات در این مناطق باید به دنبال متابولیسم یا سوخت و ساز بود. همچنین در این رسوبات موادی شیمیایی مشاهده شده که نشان می دهد ارگانیسم های زنده آن از مواد آلی استفاده می کنند تا زنده بمانند. این تحقیق نشان می دهد که امکان حیات در اعماق و رسوبات دریایی نیز امکان پذیر بوده و سپس می توان نتیجه گرفت که زندگی در مکانهایی مانند سیارات دیگر نیز امکان پذیر خواهد بود.

رسوبات کف اقیانوس ها از جمله مکان‌های بسیار دشوار برای زندگی هستند. زیرا دما و فشار در این بخش به طور دائم در حال افزایش بوده و منابع انرژی نیز در حال کاهش است. اکنون توسط این بررسی ها مشخص شده که میکروارگانیسم ها علیرغم این شرایط می‌توانند در چنین فضایی زندگی کنند. برای بررسی های بیشتر و رسیدن به نتیجه نهایی در مورد تاثیر دما بر زندگی در اعماق زیست‌کره نیاز است تا حفاری های عمیق تری انجام شود.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال