ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی دیزنی می تواند چهره را پیر یا جوان کند

محققان شرکت دیزنی ابزار جدیدی را بر مبنای هوس مصنوعی توسعه دادند که می تواند چهره افراد را به سرعت پیر یا جوان کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی دیزنی با نام FRAN به تناسب نیاز می تواند چهره بازیگران را تغییر دهد. این ابزار در سریع ترین زمان و […]

محققان شرکت دیزنی ابزار جدیدی را بر مبنای هوس مصنوعی توسعه دادند که می تواند چهره افراد را به سرعت پیر یا جوان کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی دیزنی با نام FRAN به تناسب نیاز می تواند چهره بازیگران را تغییر دهد. این ابزار در سریع ترین زمان و عملکردی دقیق می تواند چهره را بر اساس تغییر سن، تغییر دهد.

ابزار هوش مصنوعی FRAN توسط داده های مربوط به به هزاران چهره آموزش دیده است و به نوعی ابزار تغییر سن محسوب می‌شود. با توجه به نیاز بازیگر می توان با کمک این ابزار چهره فرد را پیر یا جوان کرد. دیزنی پایگاه داده مورد نیاز برای آموزش را از تصاویر واقعی افراد در سنین مختلف و در حالت های مختلف چهره و در ژست های متفاوت بدیت آورده است.

هوش مصنوعی موردنظر با کمک این پایگاه آموزش های لازم را دیده است. بطوریکه قادر است در مورد تغییر قسمت موردنظر چهره فرد تصمیم گیری کند تا بتواند چهره را پیر یا جوان کند. در این ابزار برای پیر کردن چهره خطوطی را به بخش های صورت مانند پیشانی اضافه کند و بالعکس برای جوان کردن نیز برخی خطوط چین و چروک را از صورت حذف می کند.

دیزنی نمونه ای از کار این ابزار بصورت تصاویر و ویدیو منتشر کرده است. تصاویر به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد عملکرد و دقت این ابزار نسبت به مدل های مشابه که تاکنون توسعه یافته آمد بسیار بیشتر است. البته دیزنی این ابزار را در مرحله توسعه اولیه نامیده و قرار است تغییرات بسیاری در آن اعمال شود.

یکی از بخش های که به توسعه نیاز دارد تغییرات موی سر فرد در زمان پیر کردن چهره است. به عنوان مثال زمانی که این ابزار چهره فرد را پیر می کند بطور همزمان نمی تواند موی سر فرد را نیز تغییر دهد. در واقع تغییرات لازم برای پیر کردن تنها روی چهره انجام میشود و به تناسب آن تغییراتی روی موها انجام نمی‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال