آتش‌نشانان دبی، برای رفتن به محل حادثه از جت‌پک استفاده می‌کنند

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید، شهر دبی با ولخرجی‌هایش شناخته می‌شود. پس با شنیدن این خبر نیز نباید شگفت‌زده شوید که شهر دبی در حال خریداری 20 عدد جت‌پک به منظور استفاده در سیستم حفاظت شهری خود می‌باشد. این دستگاه‌ها توسط شرکت Martin Aircraft Company ساخته شده‌اند و به آتش‌نشانان و استفاده‌کنندگان از آن اجازه […]

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید، شهر دبی با ولخرجی‌هایش شناخته می‌شود. پس با شنیدن این خبر نیز نباید شگفت‌زده شوید که شهر دبی در حال خریداری 20 عدد جت‌پک به منظور استفاده در سیستم حفاظت شهری خود می‌باشد. این دستگاه‌ها توسط شرکت Martin Aircraft Company ساخته شده‌اند و به آتش‌نشانان و استفاده‌کنندگان از آن اجازه می‌دهند تا به تعیین محل آتش‌ گرفتگی و همچنین اطفای حریق در ساختمان‌ها و برج‌هایی با ارتفاع زیاد بپردازند. این جت‌پک‌ها دارای موتورهایی هستند که به طور اختصاصی برای این دستگاه طراحی و ساخته شده است و در کنار آن مجهز به یک جفت پره دوقلو نیز می‌باشد که با استفاده از آنها، آتش‌نشان می‌تواند با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت و تا ارتفاع 3000 پایی به پرواز در آید.

jetpack_1

سرهنگ الموتوا درباره این موضوع این طور اضافه می‌کند که این دستگاه جدید برای شهر دبی بسیار مناسب است، زیرا گاهی اوقات دسترسی به بالاترین طبقه ساختمان‌ها و برج‌های بزرگ شهر دبی بسیار مشکل و طاقت‌فرسا می‌باشد. با استفاده از این جت‌پک‌ها، کاربران آن قادر خواهند بود به بخش‌های محصور شده و غیر‌قابل دسترسی این ساختمان‌ها دسترسی داشته و مقیاس درگیری را ارزیابی نمایند. این مقام این طور ادامه می‌دهد که دستگاه‌ها خریداری شده به دوربین‌هایی مجهز هستند که می‌تواند گرمای بیش از حد حاصل شده را نمایان سازد. هر عدد از این جت‌پک‌ها 150 هزار دلار قیمت خواهند داشت. شاید در ابتدا کار فکر کنید که این هزینه برای شهر دبی اشتباه و یا گزاف است اما با نگاهی به هزینه‌های هنگفتی همچون 1.5 میلیون دلار به منظور خریداری ماشین بوگاتی ویرون جهت استفاده در ناوگان پلیس این شهر، مسلما به عمق ماجرا پی خواهید برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال