ربات های دوستدار محیط زیست که به طور خودکار درخت می کارند

محققان دانشگاه تارتو استونی نوعی ربات دوستدار محیط زیست توسعه دادند که می‌تواند بدون وقفه و به طور روزانه درخت کاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دانشگاه تارتو استونی با همکاری یک شرکت فناوری به نام میلرم رباتیک دو مدل ربات خودران توسعه دادند که می‌توانند به‌طور همزمان عملیات کاشت درختان را انجام […]

محققان دانشگاه تارتو استونی نوعی ربات دوستدار محیط زیست توسعه دادند که می‌تواند بدون وقفه و به طور روزانه درخت کاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دانشگاه تارتو استونی با همکاری یک شرکت فناوری به نام میلرم رباتیک دو مدل ربات خودران توسعه دادند که می‌توانند به‌طور همزمان عملیات کاشت درختان را انجام دهند. یکی از این ربات ها محل مورد نظر را پاکسازی کرده و دیگری کار کاشت جوانه را انجام میدهد. این دو ربات خودران قادر هستند روزانه هزاران درخت را در یک منطقه بزرگ بکارند. هر دو ربات کاشت و تمیز کننده به اندازه یک خودروی کوچک هستند و قادرند به طور همزمان و با همکاری یکدیگر کار کنند.

 شرکت میلرم در مورد این ربات ها می گوید: درون ربات کاشت ۳۸۰ جوانه بذر یا نهال قرار می گیرد و تنظیمات آنها نیز با منطقه و آب و هوای معتدل طراحی شده و امکان استفاده آن در زمین های سفت و خشک وجود ندارد. اما ربات پاکسازی کننده طوری طراحی شده که می تواند در زمین های ناهموار نیز کار کند. در این ربات یک ابزار به شکل ناخن و چندین حسگر وجود دارد که می تواند تنها با یک واحد قدرت و حداکثر فشار ۲۵۰ بار کار کند. سرعت کاشت جوانه نیز در ربات Planter یک هکتار در هر ۵ الی ۶ ساعت میباشد. در این دو روبات از سیستم لیدار و مبتنی بر سیستم های موقعیت یاب جهانی استفاده شده است. به این ترتیب این دو روبات می‌توانند به صورت خودران حرکت کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال