زبان الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی آی بی ام با قابلیت تشخیص ترکیب شیمیایی مایعات

محققان بخش IBM Research با استفاده از هوش مصنوعی نوعی زبان الکترونیکی توسعه دادند که می‌تواند ترکیبات شیمیایی موجود در مایعات را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الکتروشیمی دانان و دانشمندان مواد و مهندسان برق در بخش IBM Research  طی همکاری با یکدیگر توانستند زبان الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی […]

محققان بخش IBM Research با استفاده از هوش مصنوعی نوعی زبان الکترونیکی توسعه دادند که می‌تواند ترکیبات شیمیایی موجود در مایعات را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الکتروشیمی دانان و دانشمندان مواد و مهندسان برق در بخش IBM Research  طی همکاری با یکدیگر توانستند زبان الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Hypertaste ایجاد کنند. این دانشمندان علاقه داشتند با ساخت یک سیستم کوچک و مقرون به صرفه ترکیبات شیمیایی پیچیده مایعات را شناسایی کنند.

 در این محصول ۱۶ حسگر پلیمری رسانا وجود دارد و تنها در یک دقیقه می تواند داده های مشخصی را ارائه کند. برای استفاده از Hypertaste باید یک آرایه در مایه مدنظر قرار گیرد. سپس حسگرها یک سری سیگنال های ولتاژ واکنشی را نسبت به مواد شیمیایی موجود انجام می دهند که به آن اثر انگشت شیمیایی مایع می گویند. البته سیگنال های ایجاد شده باید به گوشی‌های هوشمند منتقل شود. به دلیل وجود الگوریتم یادگیری ماشینی آموزش دیده شده در گوشی هوشمند این سیگنال ها با داده های پایگاه مربوط به ترکیبات شیمیایی مقایسه خواهند شد. سپس در صورت شناسایی یک ترکیب منطبق به اپراتور اطلاع رسانی میشود.

 تیم تحقیقاتی آی بی ام در پست وبلاگ خود در مورد آموزش به الگوریتم های خودشان می گویند آرایه حسگر این سیستم از قبل باید مورد آموزش قرار گیرد. سپس داده های به دست آمده از مایع توسط حسگر به مدل یادگیری ماشینی منتقل شده و در نهایت ویژگیهای مایع نیز استخراج می شود. مهمترین وظیفه سیستم Hypertaste شناسایی نسخه های تقلبی محصولات مایع های ارزشمند مانند عطر خواهد بود. همچنین آی‌بی‌ام پیش از این نیز از این زبان الکترونیکی برای یافتن نشانه های اسیدی شدن آب اقیانوس توسط کشتی تحقیقاتی دریایی مستقل استفاده کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال