اشتیاق زیاد ایلان ماسک برای ساخت یک جت برقی سوپر سونیک

مدیرعامل تسلا اعلام کرد قصد دارد در آینده دامنه فعالیت های شرکت را فراتر از تولید خودروهای خودران ببرد. وی از اشتیاق خود برای ساخت جت برقی فراصوت خبر داد و گفت این جت ها میتوانند پس از رسیدن به ارتفاع بالا از فناوری نشست و برخاست عمودی استفاده کنند. همچنین سرعت آنها با انرژی […]

مدیرعامل تسلا اعلام کرد قصد دارد در آینده دامنه فعالیت های شرکت را فراتر از تولید خودروهای خودران ببرد. وی از اشتیاق خود برای ساخت جت برقی فراصوت خبر داد و گفت این جت ها میتوانند پس از رسیدن به ارتفاع بالا از فناوری نشست و برخاست عمودی استفاده کنند. همچنین سرعت آنها با انرژی پیش رانش به ۱۲۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک اعلام کرد تنها به دلیل مشغله زیاد و کارهای عقب مانده توسعه نسل بعدی هواپیماها را آغاز نکرده است. ماسک اکنون علاوه بر مدیریت تسلا وظایف دیگری مانند مدیریت نورالینک، اسپیس ایکس و بورینگ را نیز بر عهده دارد.

وی در توئیت اخیر خود از اشتیاق زیاد خود برای ساخت جت برقی خبر داد و گفت: «برای ساخت جت برقی بسیار مشتاقم اما در صورت اضافه شدن پروژه ای دیگر به کارهایم مغزم منفجر میشود».

پیش از این نیز ماسک در مورد علاقه خود برای ساخت جت برقی گفته بود. به عنوان مثال در پادکست جو روگن به این موضوع اشاره کرده بود. حتی طرح های مفهومی آن را نیز تشریح کرد.

ماسک گفته بود طراحی هایی را برای یک هواپیمای جت فراصوت با قابلیت نشست و برخاست عمودی انجام داده است. طراحی این جت به گونه ایست که با استفاده از تراکم انرژی موجود در باتری میتواند تا حداکثر ارتفاع بالا برود. سپس انرژی مورد نیاز در حالت افقی بسیار کم خواهد بود. حتی در برگشت به زمین نیز دوباره انرژی پتانسیل گرانشی قابل استفاده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال