ایلان ماسک قصد دارد استارشیپ را قبل از کریسمس دوباره آماده پرواز کند

در حالی که پرتاب آزمایشی دوم استارشیپ نیز ناموفق انجام شد اما ایلان ماسک قصد دارد بار دیگر ۳ الی ۴ هفته دیگر این موشک را برای پرتاب سوم آماده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک پس از پرتاب ناموفق ۲۷ آبان موشک فضایی استارشیپ اعلام کرد سومین پرتاب این […]

در حالی که پرتاب آزمایشی دوم استارشیپ نیز ناموفق انجام شد اما ایلان ماسک قصد دارد بار دیگر ۳ الی ۴ هفته دیگر این موشک را برای پرتاب سوم آماده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک پس از پرتاب ناموفق ۲۷ آبان موشک فضایی استارشیپ اعلام کرد سومین پرتاب این وسیله نقلیه طی ۳ تا ۴ هفته دیگر انجام خواهد شد. هنوز مشخص نیست آیا مجوزهای لازم برای پرتاب سوم  دریافت شده است یا خیر. ممکن است آمادگی فنی تا قبل از کریسمس برای پرتاب ایجاد شود اما هنوز نمیدانیم تا آن زمان استارشیپ برای پرواز آماده خواهد بود یا خیر.

موشک استارشیپ مجوز پرتاب بعدی خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت نکرده است. ماموریت روز شنبه که از پایگاه استار بیس مربوط به شرکت اسپیس ایکس انجام گرفته بود رسیدن به مدار زمین و فرود در اقیانوس آرام در نزدیکی هاوایی پس از گذشت ۹۰ دقیقه از پرتاب بود. اما در این پرواز آزمایشی تنها پس از ۸ دقیقه بعد از پرتاب عملیات جداسازی سریع و بدون برنامه‌ریزی اتفاق افتاد. همچنین اولین مرحله از این موشک نیز که قرار بود برای فرود به خلیج مکزیک بازگردد پس از جدا شدن از مرحله بالایی منفجر شد.

پس از پرتاب ناموفق اول استارشیپ در تاریخ ۲۰ آوریل نیز ماسک اعلام کرده بود اسپیس ایکس پرتاب دوم خود را ظرف ۶ تا ۸ هفته دیگر انجام می‌دهد. این پرتاب بیشتر از زبان اعلام شده طول کشید. زیرا اداره هوانوردی فدرال برای ارائه مجوز پرتاب تحقیقات گسترده‌ای را در مورد انفجار و همچنین بررسی ایمنی و ارزیابی زیست محیطی انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال