ایلان ماسک از حملات سایبری هدفمند روسیه روی ماهواره های سرویس استارلینک خبر داد

مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد پس از آن که خدمات سرویس استارلینک در اختیار مردم کشور اوکراین قرار گرفت ماهواره های این سرویس به دلیل حملات سایبری هدفمند روسیه دچار اختلال شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از دسترسی مردم اوکراین به خدمات سرویس استارلینک روس ها تصمیم گرفتند تا […]

مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد پس از آن که خدمات سرویس استارلینک در اختیار مردم کشور اوکراین قرار گرفت ماهواره های این سرویس به دلیل حملات سایبری هدفمند روسیه دچار اختلال شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از دسترسی مردم اوکراین به خدمات سرویس استارلینک روس ها تصمیم گرفتند تا حملات سایبری خود را روی ماهواره های سرویس استارلینک آغاز کنند. به طوری که اکنون در عملکرد این ماهواره‌ها اختلال ایجاد شده است.

 طبق گزارش‌های اخیر فشار زیادی روی ماهواره های استارلینک به وجود آمده است که به گفته ایلان ماسک دلیل آن نیز حملات سایبری متعدد روس ها روی این سرویس است. ایلان ماسک در توییت اخیر خود گفته است: سرویس استارلینک هم اکنون در مقابل حملات هکری روسیه مقاومت می کند اما احتمالاً تلاش‌های آنها برای ایجاد پارازیت افزایش خواهد یافت.

 گزارشهای منتشر شده نشان می دهد روس ها علاوه بر سرویس‌های استارلینک ارتباطات اینترنتی در مناطق مختلف اروپا و آمریکا را نیز هدف قرار داده اند. طبق گزارش رویترز از زمان حمله روسیه به اوکراین تا کنون انواع حملات سایبری توسط این کشور به سیستم های اینترنت ماهواره ای انجام شده است که طی آن ده ها هزار مودم برای عدم دسترسی به اینترنت دستکاری شدند. البته ایلان ماسک وعده داده است که این اتصال به صورت نامحدود و بدون محدودیت به مشتریان ارائه خواهد شد و حتی در صورت قطعی زیرساخت‌های ارتباطی فیبر نوری یا سلولی سرویس استارلینک همچنان به کار خود ادامه می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال