ایلان ماسک می گوید ۱۰۰ ترمینال استارلینک در ایران فعال است

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد ۱۰۰ ترمینال استارلینک در ایران فعال شده است. وی سه ماه پیش نیز اعلام کرده بود اینترنت ماهواره ای در ایران ارائه میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییت اخیر ایلان ماسک پس از پرسش یک کاربر در مورد فعال بودن اینترنت ماهواره ای در ایران […]

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد ۱۰۰ ترمینال استارلینک در ایران فعال شده است. وی سه ماه پیش نیز اعلام کرده بود اینترنت ماهواره ای در ایران ارائه میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییت اخیر ایلان ماسک پس از پرسش یک کاربر در مورد فعال بودن اینترنت ماهواره ای در ایران انجام گرفت. ماسک از فعال بودن ۱۰۰ ترمینال در ایران خبر داد. این در حالی است که کاربران گزارش داده اند اینترنت استارلینک در تمامی نقاط ایران قابل دسترسی نیست و تنها در برخی مناطق مرزی امکان دریافت وجود دارد. با این حال ماسک یه ماه پیش از امکان دسترسی به اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران خبر داده بود. از این رو برخی کاربران می گویند اعلام ایلان ماسک مبنی بر ارائه این سرویس تنها نوعی تبلیغات محسوب میشود.

دستور صادر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا در تاریخ ۲۳ سپتامبر به نام GL-D2 نشان می دهد تمامی خدمات شرکت های تکنولوژی مانند نرم افزارها، سخت افزارها و خدمات اینترنتی باید طی فهرستی تهیه و طبق قانون به روز شده انجام گیرد.

دستور به روز شده به این شرکت ها اجازه می دهد تا برخی خدمات را که پیش از این شامل تحریم بوده است بدون مجوز به کاربران ایرانی ارائه کنند. این خدمات و کالاهای در دسته تکنولوژی های سطح پایین قرار می گیرند.

استارلینک پس از دریافت این مجوز اعلام کردامکان ارتئه اینترنت ماهواره ای به کاربران ایرانی وجود دارد. پس از این موضوع می نایب نیز در مورد ورود تجهیزات این سرویس در ایران در فضای مجازی منتشر شد. وال استریت ژورنال طی گزارشی اعلام کرد حدود ۲۰۰ دستگاه ترمینال بصورت قاچاق از عراق وارد ایران شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال