محققان انگلیسی سیاه چاله های مصنوعی می سازند

دانشمندان بریتانیایی با هدف مطالعه بیشتر روی سیاه چاله ها در آزمایشگاهی پیشرفته این محیط مرموز را شبیه سازی کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاه چاله ها به عنوان موجوداتی مرموز در مرکز کهکشان کمین کرده اند. به دلیل اثرات پیچیده آنها روی محیط اطراف خود باید مورد مطالعه بیشتری قرار […]

دانشمندان بریتانیایی با هدف مطالعه بیشتر روی سیاه چاله ها در آزمایشگاهی پیشرفته این محیط مرموز را شبیه سازی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاه چاله ها به عنوان موجوداتی مرموز در مرکز کهکشان کمین کرده اند. به دلیل اثرات پیچیده آنها روی محیط اطراف خود باید مورد مطالعه بیشتری قرار بگیرند.

آزمایشگاه سیاه چاله در بریتانیا تحت نظارت پروفسور سیلک وایتفورتنر قرار دارد. این آزمایشگاه می تواند درک ما را از سیاه چاله ها شبیه سازی کند. قرار است در این آزمایشگاه یک سیاهچاله شبیه سازی شده در حمام دارای فناوری پیشرفته مورد آزمایش قرار بگیرد.

در این آزمایش برای شبیه سازی سیاه چاله یک گرداب کوچک استفاده شد. این گرداب در داخل یک شیشه ناقوسی شکل و با کمک هلیوم برانگیخته شده ایجاد شد. برای اینکه هلیوم‌ بتواند به خوبی ماهیت کوانتومی سیاه چاله را نشان دهد آن را تا منفی ۲۷۱ درجه سانتیگراد سرد کردند. انتخاب هلیوم به این دلیل بود که تنها گرداب این عنصر گردش مشخصی دارد و چرخش آن سرعتی پیوسته دارد. امواجی که در اثر این چرخش ایجاد میشود به تشعشعات زمان نزدیک شدن به سیاه چاله شباهت دارد. این آزمایش نیز با هدف بررسی پدیده ای به نام ابرتشعشع انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال