پردازنده های آزمایشی از نسل چهاردهم اینتل مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شدند

اینتل در شرایطی از نمونه های اولیه پردازنده های سری. Meteor Lake در کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی کرد که از مدت ها پیش تاکنون منتظر رونمایی از این نسل پردازنده هستیم. نمونه اولیه این پردازنده ها نشان دهنده تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در نمایشگاه […]

اینتل در شرایطی از نمونه های اولیه پردازنده های سری. Meteor Lake در کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی کرد که از مدت ها پیش تاکنون منتظر رونمایی از این نسل پردازنده هستیم. نمونه اولیه این پردازنده ها نشان دهنده تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس امسال از واحد پردازش عصبی مربوط به پردازنده Meteor Lake رونمایی کرد. این واحد می تواند به اپ های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

یکی از دموهای اینتل مربوط به پردازش Advanced Blue بهمراه پردازنده با VPU بود که نسبت به دیگر پردازنده های شامل VPU دارای عملکرد بهتر و مصرف انرژی پایین تر بود.

در دموی دیگری که از پردازنده Meteor Lake انجام شد از یک مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس استفاده شد. عملکرد پردازنده مجهز به VPU در این تست نیز بهتر بود.

همچنینی در این نمایشگاه یک پردازنده جدید با ۱۶ هسته و ۲۲ رشته توسط اینتل به نمایش گذاشته شد. البته هنوز مشخص نیست که پردازنده های اولیه Meteor Lake نیز دارای همین معماری خواهند بود یا خیر. اینتل اعلام کرد این پردازنده ها تا اواخر تابستان عرضه خواهند شد.این شرکت از پردازنده های گرافیکی مربوط به نسل بعدی نیز اطلاعاتی منتشر کرد. این پردازشگرهای گرافیکی در Meteor Lake شامل تراشه های Arc هستند که شبیه به کارت گرافیک عرصه خواهند شد. البته قدرت یکسانی نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال