از صفر تا صد آشنایی با بک لینک به زبان ساده

یکی از کارهای بسیار مهم در سئو سایت نقش و تاثیر بک لینک است که باعث می شود شما رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید. خوب حالا چرا باید این کار را انجام دهیم؟ به دلیل اینکه وقتی جایگاه خوبی در گوگل داشته باشیم مسلما اعتبار ما بیشتر می شود و افراد بیشتری  از […]

یکی از کارهای بسیار مهم در سئو سایت نقش و تاثیر بک لینک است که باعث می شود شما رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید. خوب حالا چرا باید این کار را انجام دهیم؟ به دلیل اینکه وقتی جایگاه خوبی در گوگل داشته باشیم مسلما اعتبار ما بیشتر می شود و افراد بیشتری  از سایت ما بازدید می کنند و در نتیجه محصولات و خدمات شما بیشتر دیده می شود و درآمد بیشتری هم خواهید داشت.  در این مقاله از ریراکو با ما همراه باشید تا به طور کامل با بک لینک آشنا شوید.

سئوسایت و بک لینک

امروزه با گذشته فرق دارد که افراد کار و کاسبی خودشان را راه می انداختند و منتظر بودند تا با کیفیت خوبشان مشتری خودش جذب شود. ولی آیا امروزه می توان دست به سینه نشست و هیچ کاری انجام نداد و بگوییم خودش درست می شود؟ باید بگوییم خیر! ما در عصر تکنولوژِی هستیم و روز به روز در حال پیشرفت کردن و کسی برنده است که بتواند خودش را  آپدیت یا به روز کند. مثلا تصور کنید شما یک شال فروشی دارید که کارهایتان هم بی نظیر است ولی رقبای شما یک سایت خوب دارند و یک تیم حرفه ای سئوکه با انجام کارهای بسیاری که بک لینک هم جزوی از آن می شود باعث دیده شدن و فروش بیشتری هم خواهد شد. اگر شما هم می خواهید برنده باشید مشاوره با متخصص سئو ریراکو را فراموش نکنید.

بک لینک چیست؟

حالا تصور کنید شما  یک سایت خوب بایک محتوای بسیار عالی دارید که  بسیار جذاب است و مخاطب را وادار می کند که تا آخر مقاله را بخواند ولی مهم اینجاست که کاربران بتوانند سایت شما را پیدا کنند. اینجاست که اسم لینک به میان می آید و در واقع همین لینک است که کاربران از طریق آن در گوگل های جستجو به سمت سایت شما می آیند. اگر بخواهیم خیلی راحت و ساده بگوییم وقتی شما یک وب سایتی را به وب سایت دیگری لینک می دهید باید بگوییم موفق شده اید شما توانستید یک لینک بسازید. به این کار بک لینک ورودی هم گفته می شود چون همان طور که گفتیم باعث می شود که کاربر سایت شما را پیدا کند و وارد آن شود. نکته پایانی اینجاست که فقط بک لینک زدن مهم نیست و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است.

بک لینک با کیفیت و معتبر

از عوامل تعیین کننده بک لینک با کیفیت می توان به  بک لینک مرتبط، اعتبار سایت، لینک فالو و نوفالو، محل قرارگیری لینک ها و انکرتکست اشاره کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بک لینک مرتبط

گوگل باهوش و زرنگ را دست کم نگیرید و بدانید زیر ذره بین گوگل هستید!  گوگل ماهیت بک لینک را سریع تشخیص می دهد و شما باید بسیار هوشمندانه عمل کنید اول از همه محتوای شما بسیار مهم است و به گونه ای باید باشد که مخاطب را میخکوب کند اگردر این زمینه نیاز به کمک دارید  می توانید از طریق سفارش تولید محتوا برای سئو سایت به تیم حرفه ای ما در ریراکو این کار را به ما بسپارید. سپس این محتوای فوق العاده را در یک وب سایت مرتبط ومتناسب قرار دهید. مثلا تصور کنید اگر شما در زمینه زیبایی  فعالیت دارید نباید محتوای خود را در یک وب سایتی قرار دهید که موضوع آن درباره ارز دیجیتال  است و اینگونه گوگل متوجه می شود که شما فقط خواسته اید یک بک لینکی ساخته باشید.

سایت معتبر

منظورمان از سایت معتبر یا اعتبار سایت در واقع سایت هایی هستند که از  نظر گوگل ارزشمند هستند  و گوگل آنها را به عنوان سایتی که محتوای قوی و ارزشمند برای کاربران تولید می کند بسیار قبول دارد. مثلا بسیاری از سایت های خبری هستند که اعتبار بسیار بالایی دارند و اگر شما با محتوای مرتبط خود بتوانید از آنها بک لینک بگیرید تا اعتبار سایت معتبر به اعتبار شما هم کمک کند.

توجه به لینک فالو و نوفالو

اگر شما چرخی در مطالب سئوزده باشید حتما با مبحث فالو و نوفالو روبه رو شده اید. بک لینک فالو یعنی بک لینکی که از نظر گوگل ارزشمند است و باعث بهبود رتبه شما می شود طرف دیگر آن نوفالو است که میتوان گفت ارزشی برای گوگل ندارد ولی در عین حال اینراهم بگوییم مضر هم نیست و گاهی به طور غیر مستقیم شاید تاثیر مثبتی هم بر روی سایت شما داشته باشد زیرا شما میخواهید طوری به گوگل وانمودکنید که خیلی طبیعی هستید وهمه بک لینک های شما فالو نیست.

سخن پایانی

برای بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل می توانید سری به  ما در شرکت سئو با نمونه کار ریراکو بزنید و شما هم کار خود را ارتقا بدهید وکاری کنید که شناخته شوید و مردم بتوانند از خدمات و محصولات خوب شما استفاده کنند. هدف ما موفقیت شما است به دلیل اینکه موفقیت شما موفقیت ماست و تمام تلاشمان را برای رسیدن شما به هدفتان انجام می دهیم و به این جمله باور داریم که تلاش کن، طلاش کن!