برنامه‌ی واتس‌اپ به طور کامل رایگان شد

واتس‌اپ، برنامه‌ی محبوب مسنجر اکثر کاربران گوشی‌های‌هوشمند، از زمان عرضه تاکنون سالیانه مبلغ 1 دلار را بعد از یک‌سال استفاده از کاربران خود طلب می‌کرد. حال بعد از گذشت بیش‌ از هفت‌ سال، این برنامه‌ی مسنجر محبوب که توسط فیسبوک نیز اداره می‌شود به طور کامل رایگان شده است. دریافت سالیانه 1 دلار از کاربران […]

واتس‌اپ، برنامه‌ی محبوب مسنجر اکثر کاربران گوشی‌های‌هوشمند، از زمان عرضه تاکنون سالیانه مبلغ 1 دلار را بعد از یک‌سال استفاده از کاربران خود طلب می‌کرد. حال بعد از گذشت بیش‌ از هفت‌ سال، این برنامه‌ی مسنجر محبوب که توسط فیسبوک نیز اداره می‌شود به طور کامل رایگان شده است.

دریافت سالیانه 1 دلار از کاربران گوشی‌های‌هوشمند بعد از یک سال استفاده مسئله‌ای عجیب بود که با وجود برنامه‌هایی رایگان نظیر فیسبوک مسنجر، اسکایپ و وایبر عجیب‌تر نیز به نظر می‌آمد. به گفته‌ی واتس‌اپ، هدف اصلی آن‌ها از حذف کردن سرویس اشتراک خود این بوده تا کاربرانی که در سرتاسر جهان به کارت‌های اعتباری کردیت‌کارت و پی‌پال دسترسی ندارند بتوانند بعد از یک‌سال استفاده از این مسنجر بازهم به استفاده از واتس‌اپ بپردازند و نگران از دست رفتن مکالمه‌های خود نباشند.

حال سوال اصلی اینجا پیش می‌آید که درآمد واتس‌اپ از این به بعد چگونه تامین خواهد شد؟ آیا باید شاهد تبلیغ‌های مختلف در این برنامه باشیم؟ قطعا جواب نه است چرا که طبیعتا ایجاد تبلیغات در این سرویس اینترنتی می‌تواند باعث از دست دادن میلیون‌ها کاربر شود. واتس‌اپ قصد دارد به زودی سرویس‌های جدیدی را برای شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف قرار دهد تا از این طریق به کسب درآمد بپردازد. برای مثال افراد می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور از طریق واتس‌اپ با بانک خود در ارتباط باشند و مسائل بانکی خود را از این برنامه جویا شوند.

برنامه‌ی واتس‌اپ که توسط مارک‌زاکنبرگ، بنیان‌گذار فیسبوک، در سال 2014 با مبلغ 22 میلیارد دلار خریداری شده تاکنون یک میلیارد کاربر جذب کرده و بعد از فیسبوک این برنامه دارای بیشترین تعداد کاربر بوده است. واتس‌اپ برای اکثر پلتفرم‌های گوشی‌های‌هوشمند نظیر اندروید، iOS، ویندوزفون و حتی سیمبین و سری پلتفرم نوکیا S40 در دسترس است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال