اپلیکیشن‌های مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ روزانه بیش از 60 میلیون پیام را پردازش می‌کنند

دو برنامه ی واتس‌اپ و فیس‌بوک را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان گوشی‌های‌هوشمند نامید. واتس‌اپ بیش از یک میلیارد کاربر دارد و مسنجر فیس‌بوک نیز کاربرانی بیش از 900 میلیون نفر دارد. حال فیس‌بوک که هر دو برنامه‌ی مذکور را در اختیار دارد میزان پیام‌های پرازش شده توسط این دو را به طور روزانه […]

دو برنامه ی واتس‌اپ و فیس‌بوک را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان گوشی‌های‌هوشمند نامید. واتس‌اپ بیش از یک میلیارد کاربر دارد و مسنجر فیس‌بوک نیز کاربرانی بیش از 900 میلیون نفر دارد. حال فیس‌بوک که هر دو برنامه‌ی مذکور را در اختیار دارد میزان پیام‌های پرازش شده توسط این دو را به طور روزانه بیان کرده که با آماری بسیار عظیم روبه‌رو هستیم.

در رویداد F8 فیس‌بوک که هر ساله در اواخر فروردین‌ماه برگزار می‌شود این شرکت اعلام کرد که دو برنامه‌ی واتس‌اپ و فیس‌بوک بر روی هم روزانه بیش از 60 میلیون پیام را پردازش می‌کنند. برای مثال، تعداد پیامک‌های ارسال شده توسط کاربران به طور جهانی در روز 20 میلیون عدد است که نشان می‌دهد واتس‌اپ و فیس‌بوک از چه محبوبیتی برخوردار هستند. حدود یک‌سال پیش واتس‌اپ اعلام کرده بود که تعداد پیام‌هایی که در روز پردازش می‌کند 30 میلیون پیام است این در حالی است که امروزه این تعداد به همراه مسنجر فیس‌بوک به 60 میلیون پیام رسیده است. همین مسئله سوالی مهم را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند.

واتس‌اپ از زمانی که آخرین آمار خود را در این مورد اعلام کرده حدود 300 میلیون کاربر به پیام‌رسان خود اضافه کرده است. فیس‌بوک نیز حدود 200 میلیون کاربر از سال گذشته تاکنون جذب کرده؛ حال اینکه تعداد پیام‌های پردازش‌شده‌ی این دو بر روی هم 60 میلیون پیام بوده و سال گذشته واتس‌اپ آمار خود را 30 میلیون اعلام کرده کمی عجیب به نظر می‌رسد. در واقع آماری که امروز اعلام شده باتوجه به افزایش تعدادا کاربران باید بیشتر باشد اما چنین نیست. یا اینکه تعداد کاربران فعال این دو پیام‌رسان در حال کاهش است و یا اینکه کاربرانی که به تازگی به این دو برنامه اضاف شده‌اند تمایل زیادی برای فعال بودن ندارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال