9 اقدام اولیه مورد نیاز پس از خرید یک گوشی اندرویدی

معمولا هر کسی از نخستین ساعت‌های خرید یک گوشی اندرویدی و استفاده پس از آن لذت می‌برد. برای لذت هر چه بیشتر این کار کافی است دستورات بسیار ساده زیر را انجام دهید. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همواره در جستجوی روشی برای ساده‌تر کردن تنظیمات اولیه گوشی هستند. البته آنچه روشن است این مسئله است که […]

معمولا هر کسی از نخستین ساعت‌های خرید یک گوشی اندرویدی و استفاده پس از آن لذت می‌برد. برای لذت هر چه بیشتر این کار کافی است دستورات بسیار ساده زیر را انجام دهید.
تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همواره در جستجوی روشی برای ساده‌تر کردن تنظیمات اولیه گوشی هستند. البته آنچه روشن است این مسئله است که نیازی به اجرای تمام مراحل و دستورات درست مطابق دستورالعمل‌ها نخواهد بود. به همین منظور است که اندروید را به عنوان یک سیستم عامل انعطاف پذیر می‌شناسند، زیرا شما می‌توانید سرویس و یا گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اگر شما در گروه کاربران حرفه‌ای اندروید قرار می‌گیرید و تمایلی برای تنظیم اولیه گوشی خود ندارید، ما در این مطلب برای شما نیز نکاتی آماده کرده‌ایم که از آن‌ها استفاده خواهید کرد و کاربرانی هم وجود خواهند داشت که از شما در خصوص این امر و برای راه‌اندازی گوشی اندرویدی خود درخواست کمک داشته باشند. بنابراین خالی از لطف نخواهد بود اگر برای مطالعه این مطلب زمان اندکی صرف کنید.

no-1

گام اول: وسایل درون جعبه را با دقت بررسی کنید

در جعبه گوشی را باز کرده و گوشی را از آن خارج نمایید. سپس به دنبال مواردی نظیر کابل‌ها، شارژر و هدفون بگردید. معمولاً وسایل فابریک همراه گوشی چندان عالی نیستند، اما گاهی ممکن است وسایلی نظیر شارژرهای سریع و یا هدفون‌های با کیفیت درون بسته‌بندی برخی گوشی‌ها پیدا شوند.
به همین دلیل حتما حواستان را جمع کنید که همه مواردی که باید در بسته‌بندی محصول وجود داشته باشد را تمام و کمال دریافت کرده باشید.

no-2

گام دوم: بدنه گوشی را به دقت بررسی کنید

پس از اینکه گوشی را از جعبه بیرون آوردید نوبت به بررسی آن می‌رسد. این بررسی را به این منظور انجام دهید تا مطمئن شوید که جایی شکستگی نداشته باشد و همچنین دقت کنید که تمامی برچسب‌ها و طلق‌های محافظت کننده گوشی که به صورت پیش فرض توسط کارخانه بر روی محصول نصب می‌شوند، وجود داشته باشند. پس از احساس اطمینان از نبود هر گونه مشکلی می‌توانید تمام برچسب‌ها را از گوشی جدا کنید.
لنز دوربین را نیز بررسی کنید تا برچسب محافظی روی آن قرار نگرفته باشد زیرا همین برچسب‌های ساده کیفیت عکس‌هایتان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

no-3

گام سوم: حواستان به شارژ باطری باشد

اگر شارژ باطری گوشی کم است حتماً در اولین فرصت آن را شارژ کنید، در غیراین صورت ممکن است در لحظات ابتدایی که مشغول لذت بردن از گوشی جدید خود هستید حالتان گرفته شود!
از طرفی بهترین زمان برای بررسی عملکرد صحیح باطری گوشی، کابل‌ها و شارژر نیز همین موقع است.

no-4

گام چهارم: حتی‌المقدور به وای‌فای متصل شوید

اگر به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی دارید حتماً به آن متصل شوید، چرا که در راه‌اندازی اولیه گوشی ممکن است به دانلود برخی موارد نیاز داشته باشید.

no-5

گام پنجم: در صورت نیاز اندروید را آپدیت کنید

در بسیاری از مواقع هنگامی که گوشی را روشن می‌کنید از شما درخواست می‌شود سیستم عامل اندروید گوشی را آپدیت کنید. اگر با این پیغام و این اتفاق مواجه شدید باید یک فایل چند صد مگابایتی و یا بیشتر را دانلود کنید. سعی کنید این کار را قبل از نصب هر گونه برنامه‌ و یا آپدیت دیگری انجام دهید.

no-6

گام ششم: اکانت گوگل خود را وارد کنید

اگر قصد استفاده از سرویس‌های گوگل و گوگل‌پلی را دارید باید به اکانت گوگل خود وارد شوید. ممکن است در هنگام انجام فرآیند تنظیم اولیه گوشی، وارد اکانت خود شده باشید. اما اگر این کار را انجام نداده‌اید بهتر است در اولین فرصت وارد اکانت گوگل خود شده و از جدیدترین آپدیت‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها مطلع شوید.

no-7

گام هفتم: اپلیکیشن‌ها را بروزرسانی کنید

برنامه‌ها و سرویس‌های مختلفی وجود دارند که به صورت پیش فرض روی گوشی شما نصب شده‌اند. برخی از آن‌ها برایتان مفید و برخی نیز بدون استفاده خواهند بود. اکثر این برنامه‌ها نیازمند به‌روزرسانی هستند. برای این‌کار نیز می‌توانید با نصب برنامه گوگل‌پلی و آپدیت مستقیم در آن اقدام نموده و همچنین این امکان نیز برای شما فراهم خواهد بود که گزینه آپدیت خودکار برنامه‌ها را فعال/غیرفعال کنید.
همان طور که مطلع هستید آپدیت مستقیم برنامه‌ها از گوگل همچنان برای برخی برنامه‌ها وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود مستقیما به سراغ دانلود و نصب اپلیکیشن بازار رفته و جدیدترین نسخه‌ها را به راحتی و بدون برخورد با مشکلاتی که کاربران ایرانی در هنگام استفاده از گوگل‌پلی با آن‌ها مواجه می‌شوند، دریافت نمایید. در هر صورت به منظور به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها به‌صورت دستی و یا خودکار، باید مدت زمانی را تحمل کرده و صبر کنید تا نصب نسخه جدید به پایان برسد.

no-8

گام هشتم: تنظیمات گوشی را بررسی کنید

شما برای تنظیم صدا و روشنایی صفحه نمایش باید به قسمت تنظیمات مراجعه کرده تا همه چیز را آن گونه که تمایل دارید تنظیم کنید. قطعا در بخش تنظیمات موارد زیادی هستند که ارزش صرف کمی وقت برای بررسی و شخصی‌سازی گوشی را خواهند داشت. اگر در تنظیم برخی گزینه‌ها نیز با مشکل برخورد کردید با مراجعه به انجمن‌های پشتیبانی مختلف خواهید توانست مشکل خود را برطرف کنید.
در این قسمت همچنین این امکان را نیز خواهید داشت که شیوه امنیتی قفل صفحه گوشی خود را نیز انتخاب کنید. این مسئله یکی از مواردی است که برای بعضی از کاربران به دلیل محرمانه بودن برخی از اطلاعاتشان بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود.

no-9

گام نهم: به اکانت‌های خود در سرویس‌های مختلف وارد شوید

اگر از فیسبوک، توییتر یا پینترست استفاده می‌کنید در اولین فرصت به اکانت خود در این شبکه‌ها وارد شوید. علاوه بر حساب‌های شخصی خود ورود به اکانت‌های سامسونگ، سونی و یا اپلیکیشن‌هایی نظیر Moto Connect نیز تا حدودی ضرورت دارد. دلیل این امر این است که برخی از این سرویس‌ها توانایی اتصال به اکانت گوگل شما را دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال