برای نخستین بار فضانورد ناسا از فضا ربات های زمینی را هدایت کرد

برای نخستین بار فضانورد کسپفر در ایستگاه فضایی توانست ربات روی زمین را کنترل کند. این برنامه بخشی از آزمایش های ناسا و آژانس فضایی اروپا با هدف کنترل ربات ها در سطح ماه و از ایستگاه دروازه ماه است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد اخیرا در […]

برای نخستین بار فضانورد کسپفر در ایستگاه فضایی توانست ربات روی زمین را کنترل کند. این برنامه بخشی از آزمایش های ناسا و آژانس فضایی اروپا با هدف کنترل ربات ها در سطح ماه و از ایستگاه دروازه ماه است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد اخیرا در آزمایش انجام گرفته فضانورد ناسا با نام فرانک روبیو توانست از ایستگاه فضایی بین المللی گروهی از ربات ها در سطح زمین را کنترل کند. این آزمایش با هدف بررسی چگونگی کنترل ربات ها از راه دور در ماموریت های اکتشاف کاه انجام شد.

ناسا در این ع گروهی از فضانوردان را طی برنامه های آرتمیس ۲ و ۳ به دور ماه و سطح این قمر ارسال خواهد کرد. همچنین هدف اصلی ایجاد پایگاهی روی سطح ماه و حضور دائمی انسان در آن است.

آزمایش انجام گرفته نوعی آزمایش تله رباتیک است که طی دو ساعت و در محیط سیاره ای شبیه سازی شده و در مرکز هوافضای آلمان انجام شد. در این آزمایش فضانورد ناسا تواتست سه ربات را از ماژول ایستگاه فضایی بین المللی کنترل کند. ربات های مورد استفاده یک ربات انسان نما، یک کاوشگر چهار چرخ و دو بازوی رباتیک مربوط به آژانس فضایی اروپا بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال