برای نخستین بار آلاینده‌های جدیدی در یخچال‌های طبیعی قطب شمال کشف شد

محققان برای نخستین بار آلاینده‌های جدیدی از قبیل کرم ضد آفتاب در یخچال‌های قطب شمال پیدا کردند که بیش از این در آنجا وجود نداشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیراً در مجمع الجزایر سوالبارد و در ۵ یخچال طبیعی این مناطق ۱۳ ماده به کار رفته در کرم‌های ضد […]

محققان برای نخستین بار آلاینده‌های جدیدی از قبیل کرم ضد آفتاب در یخچال‌های قطب شمال پیدا کردند که بیش از این در آنجا وجود نداشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیراً در مجمع الجزایر سوالبارد و در ۵ یخچال طبیعی این مناطق ۱۳ ماده به کار رفته در کرم‌های ضد آفتاب و محصولات بهداشتی را شناسایی کردند. این برای نخستین بار است که چنین مواد شیمیایی در یخ‌های قطب شمال دیده می‌شود.

محققانی از دانشگاه دانشگاه کا فوسکاری ونیز در مقاله‌ای اعلام کردند ۱۳ ماده رایج محصولات بهداشتی را در یخچال‌های قطب شمال کشف کردند. این مواد معمولاً به عنوان خوشبو کننده صابون، در شامپوها و فیلترهای فرابنفش محصولات ضد آفتاب از قبیل بنزوفنون ۳ دیده می‌شوند. با وجود نگران کننده بودن این یافته‌ها این مطالعه اولین گام برای حل مشکلاتی از این قبیل محسوب خواهد شد. با دریافت پاسخ سوال و علت وجود این نوع آلاینده‌ها و چگونگی پدید آمدن آنها می‌توان راه مناسبی را برای جلوگیری از این مشکل پیدا کرد.

رد پای فعالیت‌های انسانی در جهان بسیار گسترده شده و حتی در قطب شمال نیز دیده می‌شود. گسترش میکروپلاستیک‌ها وجود زباله‌های پلاستیکی در وسط اقیانوس آرام از جمله فعالیت‌های خطرناک انسانی و نتایج آنها محسوب می‌شوند. پژوهش جدید نیز نشان می‌دهد قطب شمال و یخچال‌های آن نیز از این آلاینده‌ها دور نمانده اند.

طبق فهرست مواد شیمیایی نگران کننده در قطب شمال شناسایی آلاینده‌ها در این مکان انجام گرفته است. با وجود در اختیار داشتن این فهرست و ترکیبات آن، هنوز نحوه چگونگی توزیع و اثرات آنها در محیط‌های قطبی شناسایی نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال