فاکس‌کان 60 هزار نیروی کار انسانی را با ربات‌ها جایگزین کرد

طبق گزارشات منتشر شده، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات الکترونیکی در دنیا یعنی شرکت فاکس‌کان، ربات‌ها را جایگزین 60 هزار نفر از کارمندان خود نموده و حالا تعداد نیروی کار این شرکت از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر رسیده است. انجام این کار باعث شده تا هزینه‌های سالانه شرکت فاکس‌کان تا حد بسیار زیادی کاهش […]

طبق گزارشات منتشر شده، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات الکترونیکی در دنیا یعنی شرکت فاکس‌کان، ربات‌ها را جایگزین 60 هزار نفر از کارمندان خود نموده و حالا تعداد نیروی کار این شرکت از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر رسیده است. انجام این کار باعث شده تا هزینه‌های سالانه شرکت فاکس‌کان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و به اقتصاد این شرکت کمک کند.

با اینکه مدیران این شرکت در گفتگوی خود با خبرگزاری BBC تایید کرده بودند که قصد دارند بخش‌های بیشتری از کارخانه خود را به صورت ماشینی درآورند، موضوع کاهش پیدا کردن فرصت شغلی برای انسان‌ها را رد کرده و اعلام کرده‌اند که از این پس بسیاری از کارمندان این شرکت می‌توانند بر روی بخش‌هایی همچون R&D (تحقیق و توسعه) و کنترل کیفیت تمرکز داشته و کارهای تکراری که روزانه توسط کارمندان این شرکت انجام میشده است را حالا ربات‌ها انجام دهند. همینطور آنها قصد دارند در آینده بخش‌های بیشتری از کارخانه‌های خود را به صورت ماشینی درآورده و تمرکز اصلی نیروی کار خود در چین را معطوف موارد دیگر نمایند.

در همین حال باید اشاره داشته باشیم که طبق گزاراشات منتشر شده توسط خبرگزاری South China Morning Post، در سال گذشته بیش از 35 شرکت تایوانی از جمله شرکت فاکس‌کان، بیش از 4 میلیارد یوآن (معادل 609 میلیون دلار) را برای توسعه دادن هوش مصنوعی هزینه نموده‌اند. همچنین بسیاری از شرکت‌های شهر Kunshan که تعداد زیادی از مهاجرین نیز به این شهر سفر کرده‌اند، قصد دارند به منظور مقابله با این حجم از نیروی کار، بخش‌های زیادی از کارخانه‌های خود را به صورت ماشینی درآورده و راهی که فاکس‌کان در پیش گرفته‌ است را دنبال کنند.

جالب است بدانید که در سال 2012، طبق گزارشی که منتشر شده بود، کارخانه‌ی Fair Labor Association شرکت فاکس‌کان، جایی که بیشترین قطعات محصولات شرکت اپل در آنجا تولید می‌شود، استانداردهای لازم را نداشته و فاکس‌کان و اپل با همکاری یکدیگر قصد داشتند تا سطح استاندارد و شرایط نیروی کار انسانی را بهبود بخشند، اما حالا شاهد اخراج شدن 50 هزار نفر از کارمندان و استخدام پر چون و چرای آنها در بخش‌های دیگر هستیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال