پیکسل‌های آینده گوگل احتمالا از صفحه نمایش خمیده برخوردار باشند

به نظر می‎رسد تمامی شرکت‎های مهم تولید‎کننده‎ی گوشی‎های هوشمند قصد دارند پرچم‎داران خود را مجهز به نمایشگرهای خمیده کنند. سامسونگ از سال 2014 با تولید گوشی گلکسی نوت اج آغازگر این مسیر بوده است، اما به نظر می‎رسد رقبا نیز در نهایت موفق به رسیدن به این شرکت کره‎ای شده‎اند، چون گزارشی اخیراً مبنی بر […]

به نظر می‎رسد تمامی شرکت‎های مهم تولید‎کننده‎ی گوشی‎های هوشمند قصد دارند پرچم‎داران خود را مجهز به نمایشگرهای خمیده کنند. سامسونگ از سال 2014 با تولید گوشی گلکسی نوت اج آغازگر این مسیر بوده است، اما به نظر می‎رسد رقبا نیز در نهایت موفق به رسیدن به این شرکت کره‎ای شده‎اند، چون گزارشی اخیراً مبنی بر این منتشر شده است که گوگل نیز قصد دارد نسل بعدی گوشی‎های پیکسل خود را به چنین نمایشگرهایی مجهز کند.

موضوع اصلی این گزارش به این صورت بوده که گوگل قصد دارد 880 میلیون‎ دلار در شرکت LG Display به منظور تولید نمایشگرهای اولد برای گوشی پرچم‎دار بعدی خود سرمایه‎گذاری کند. در همین راستا، یکی از جزئیات این خبر در نوع خود جالب بوده و آن این است که پنل‎هایی که گوگل در اینجا خواهان تولید آن‎ها شده، در حقیقت از نوع انعطاف‎پذیر هستند؛ یعنی به احتمال زیاد نسل بعدی دستگاه پیکسل امکان دارد مجهز به یک نمایشگر با لبه خمیده باشد.

بایستی به چند نکته نیز اشاره کنیم، ابتدا از همه، با آن‎که گوگل علاقه‎ی خود را نسبت به این سرمایه‎گذاری نشان داده است، اما هیچ‎چیز قطعی نیست چون ال‎جی اعلام کرده در حال بررسی این پیشنهاد است. یعنی احتمال سر نگرفتن این معامله نیز وجود دارد. هم‎چنین، سرمایه‎گذاری به معنای رخ دادن سفارش تولید نیست، گرچه استفاده از پنل‎های اولد بارزترین نفعی است که گوگل از این همکاری خواهد برد. مورد بعدی این‎که با توجه به این‎که گوشی پیکسل تقریباً 6 ماه پیش معرفی شده است، می‎توان با خیال راحت گفت که گوگل در حال حاضر در حال تولید نمونه‎ی اولیه‎ از نسل بعدی آن است؛ به عبارت دیگر، حتی اگر نمایشگرهای خمیده در نهایت به سری گوشی‎های پیکسل برسند، خیلی بعید است شاهد استفاده از آن‎ها به هنگام عرضه‎ی Pixel 2  باشیم.

با این‎حال، با در نظر گرفتن جو موجود در بازار گوشی‎های هوشمند، نمایشگرهای خمیده با استقبال فراوانی روبرو شده‎اند و گواه این قضیه گوشی ‘گلکسی S8 سامسونگ است که توجه عموم را به خود جلب کرده و سایر شرکت‎ها حال به نظر دوست دارند روند آن را در پیش بگیرند. بارزترین آن‎ها شایعاتی است که اشاره می‎کنند آیفون 8 اپل نیز مجهز به چنین پنلی خواهد بود، بنابراین جای شگفتی نخواهد داشت که گوگل نیز بخواهد هر چه زودتر وارد این رقابت شده آن هم قبل از این که این بازار مملو از مقلدین شده باشد.

البته باید گفت که بسیاری از مشتریان ترجیح می‎دهند از نمایشگرهای خمیده فارغ از زیبایی، دوری کنند چون تاریخ نشان داده است این دستگاه‎ها به هنگام افتادن بیشتر مستعد شکسته شدن هستند. در بهترین حالت، گوگل دو مدل از نسل بعدی Pixel ارائه خواهد کرد، یک مدل با داشتن نمایشگر خمیده و مدل دیگر فاقد آن، همان تصمیمی که سامسونگ در رابطه با گوشی Galaxy S7 خود گرفت. گرچه، اگر معامله با ال‎جی سر نگیرد، این سؤال باقی می‎ماند که آیا گوگل سریعاً قادر به پیدا کردن شرکت دیگری برای تولید پنل‎های انعطاف‎پذیر اولد خواهد بود یا خیر، فعلاً که هیچ‎چیز اصلاً مشخص نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال