گوگل به علت محدودیت زمانی قادر به ضدآب کردن گوشی‎های پیکسل نبوده است

در بین تمامی صحبت‎هایی که در رابطه با گوشی‎های پیکسل گوگل می‎شود، یک موضوع مورد علاقه‎ی عموم، بحث در رابطه با تصمیم گوگل در رابطه با عدم ضدآب کردن کامل گوشی‎های پیکسل است. با آن‎که این گوشی‎ها دارای تاییدیه‎ی IP53 هستند، ولی این تاییدیه‎ تضمینی بر فرو بردن کامل این گوشی‎ها در آب نیست. IP53 […]

در بین تمامی صحبت‎هایی که در رابطه با گوشی‎های پیکسل گوگل می‎شود، یک موضوع مورد علاقه‎ی عموم، بحث در رابطه با تصمیم گوگل در رابطه با عدم ضدآب کردن کامل گوشی‎های پیکسل است. با آن‎که این گوشی‎ها دارای تاییدیه‎ی IP53 هستند، ولی این تاییدیه‎ تضمینی بر فرو بردن کامل این گوشی‎ها در آب نیست.

IP53 ترجیحا تنها پاشیدن آب به شکل اسپری یا قطرات آب را در تماس با گوشی از بالا با حداکثر زاویه‎ی 60 درجه تحت پوشش قرار می‎دهد. به عبارت دیگر شما در یک هوای به شدت بارانی در استفاده از گوشی برای صحبت مشکلی نخواهید داشت.

بنابراین چرا سایر گوشی‎ها نظیر آیفون 7 و گلکسی اس 7 سامسونگ به طور کامل امکان فرو برده شدن در آب را دارند ولی گوشی‎های گران‎قیمت پیکسل گوگل فاقد این توانایی هستند؟ نویسنده‎ی وب‎سایت WIRED یعنی آقای دیوید پیِرس با افرادی که این گوشی را در شرکت گوگل ساخته‎اند صحبتی داشته است. او سوال کرده است چرا این گوشی ضدآب نیست و جوابی که شنیده این بوده است “به علت کمبود وقت”.

گوگل خیلی وقت بوده است که در نظر داشته این گوشی‎ها را ضدآب کند، ولی زمانی که تقویم به سال 2016 رسیده است، آن‎ها مجبور به شروع تمامی تلاش‎های خود از ابتدا بوده‎اند به نحوی که بین این شروع مجدد و ارائه‎ی گوشی‎های پیکسل تنها 9 ماه فاصله بوده است، که واقعا ضیق زمانی به شمار می‎رود، حتی برای شرکت عظیمی نظیر گوگل که هم‎چنان بایستی با اچ‎تی‎سی همکاری می‎کرده است.

حتی اگر گوشی‎های پیکسل تا حدی با عجله ساخته‎ شده باشند، پذیرش کلی مثبت آن‎ها هم‎چنان نشانه‎ی خوبی برای گوگل است. این پذیرش به همراه خلاء به جا مانده از جایگاهی که زمانی گلکسی نوت 7 سامسونگ در آن ایستاده بود ممکن است دلیلی برای افراد زیادی باشد که حتی گوشی‎های پیکسل گوگل را جایگزین دیگری برای خریداران نوت 7 در نظر بگیرند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال