آیفون‌های آینده بدون توجه به قانون اتحادیه اروپا با باتری غیر قابل تعویض عرضه می‌شوند

معاون بخش مهندسی سخت‌افزار در اپل اعلام کرد به دلیل کاهش دوام این گوشی با باتری‌های قابل تعویض فعلاً این شرکت امکان اجرای این قانون را نخواهد داشت. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا اخیراً قانون جدیدی را تصویب کرده است که در آن شرکت‌های همانند اپل باید در محصولات خود […]

معاون بخش مهندسی سخت‌افزار در اپل اعلام کرد به دلیل کاهش دوام این گوشی با باتری‌های قابل تعویض فعلاً این شرکت امکان اجرای این قانون را نخواهد داشت.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا اخیراً قانون جدیدی را تصویب کرده است که در آن شرکت‌های همانند اپل باید در محصولات خود امکان تعویض باتری را ایجاد کنند. در این بین مدیر ارشد واحد سخت‌افزار در اپل اعلام کرد قرار نیست آیفون چنین تغییراتی را به خود ببیند. زیرا ایجاد این تغییرات باعث کاهش دوام کلی دستگاه شده و یکپارچگی آن را از بین می‌برد.

جان ترنوس، مدیر بخش سخت‌افزار در اپل در مصاحبه‌ای در مورد قانون جدید اتحادیه اروپا و عرضه آیفون صحبت کرد. تمرکز اصلی این گفتگو روی فعالیت های زیست محیطی اپل بود. ترنوس در این گفتگو گفت به اعتقاد وی در صورت وجود نیاز واقعی کاربران باتری قابل تعویض می‌توان راه‌های بهتری را برای انجام آن ارائه کرد.

ترنوس معتقد است تعویض باتری توسط کاربران به طور ناخواسته همراه با آسیب به باتری خواهد بود. احتمال دارد وی تنها از روی نگرانی‌های مربوط به رفاه مردم چنین گفتگویی انجام داده باشد. همچنین ممکن است این صحبت‌ها به دلیل عدم قطع درآمدزایی اپل انجام گرفته است.

طبق اعلام مدیر بخش سخت‌افزار باتری‌های قابل تعویض دوام گوشی‌های آیفون را از نظر قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار بودن کاهش می‌دهند. زیرا امکان بسته‌بندی کامل و مهر و موم آن وجود ندارد. تلاش اپل ساخت محصولی با ماندگاری زیاد و با ارزش فروش مجدد بالا است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال