شایعه: گلکسی S8 سامسونگ مجهز به دوربین دوگانه در قاب پشتی خود خواهد بود

برای این‎که احتمال فراخوانی دوم نوت 7 سامسونگ و استعداد آتش گرفتن آن را فراموش کنید، شایعه‎ی جدید دیگری به گوش می‎رسد. درست حدس زدید از همین الان صحبت‎ها در رابطه با گلکسی اس 8 بالا گرفته است. گوشی‎هوشمند پرچم‎دار بعدی سامسونگ گفته می‎شود در مقایسه با نسل‎های قبلی خود با تغییرات سخت‎افزاری بارزی روبرو خواهد […]

برای این‎که احتمال فراخوانی دوم نوت 7 سامسونگ و استعداد آتش گرفتن آن را فراموش کنید، شایعه‎ی جدید دیگری به گوش می‎رسد. درست حدس زدید از همین الان صحبت‎ها در رابطه با گلکسی اس 8 بالا گرفته است. گوشی‎هوشمند پرچم‎دار بعدی سامسونگ گفته می‎شود در مقایسه با نسل‎های قبلی خود با تغییرات سخت‎افزاری بارزی روبرو خواهد بود.

ابتدا از همه، طبق این شایعات کلید هوم قابل کلیک/ فشار دادن حذف خواهد شد. ممکن است جایگزین آن یک قطعه‎ی غیر متحرک نظیر چیزی شود که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شاهد آن هستیم، یا کلا دکمه‎ی فیزیکی هوم حذف و با یک دکمه‎ی روی صفحه‎نمایش جایگزین خواهد شد که در آن صورت یقینا حسگر اثرانگشت دیگر نقش دکمه‎ی هوم را در خود نخواهد داشت.

این شایعه که منبع آن کشور کره‎جنوبی است، ادعا می‎کند “حذف دکمه‎ی هوم نشان از این دارد که شرکت Samsung Electronics قصد دارد تمامی بخش جلویی گوشی گلکسی اس 8 را به نمایشگر آن اختصاص دهد”، ولی اصلا، مشخص نیست که چطور این نتیجه‎گیری گرفته شده است. انتخاب یک راه‎حل متفاوت برای دکمه‎ی هوم یا حتی خودداری از آن به طور کامل باعث می‎شود که لبه‎ی پایینی اطراف صفحه‎نمایش کوچکتر باشد، ولی ما با گوشی که تمامی بخش جلوی آن را صفحه‎نمایش پوشانده باشد فاصله‎ی زیادی داریم.

در ادامه، گفته می‎شود که سامسونگ تصمیم دارد گوشی S8 خود را به سیستم دوربین دوگانه در پشت آن مجهز کند. یقینا چنین چیزی جای تعجب ندارد، با توجه به رقبای سامسونگ (از جمله اپل) که خیلی وقت است به این بازی وارد شده‎اند. چیزی که ظاهرا مشخص نیست این است که آیا سامسونگ از “دوربین‎های دوگانه‎ی مجزا با هم” یا “دوربین‎های دوتایی به صورت ادغامی” استفاده خواهد کرد. مدل اول “دارای دو لنز و یک ماژول” است در حالی‎که مدل دوم “دو ماژول مجزا” دارد. یکی از سنسورهای دوربین پشتی گوشی گلکسی اس 8 دارای دقت 16 مگاپیکسلی و دیگری 6 مگاپیکسلی خواهد بود.

چیپست گوشی Galaxy S8 چیپست اگزینوس 8895 خود سامسونگ و اسنپ‎دراگون 820 کوالکام خواهد بود، تعداد گوشی‎هایی که از این دو چیپست بهره می‎برند به صورت مساوی و 50/50 خواهد بود. همان‎طور که قبلا اشاره شده بود چیپست SD83 توسط خود سامسونگ و با فناوری 10 نانومتری ساخته خواهد شد.

و در رابطه با زمان ورود S8 به بازار، گفته می‎شود طبق جدول زمانی همیشگی این شرکت این کار انجام می‎شود یعنی در بهمن‎ماه معرفی و در اسفندماه وارد بازار خواهد شد. ممکن است این زمان به جلو افتد، ولی احتمال آن خیلی کم است، چون سامسونگ می‎خواهد مشکلات تولید نظیر آن‎چه که نوت 7 با آن روبرو شد، دیگر رخ ندهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال