کاهش ۹/۵ درصدی فروش محصولات کامپیوتری در سه ماهه دوم سال 2015

بازار فروش محصولات کامپیوتری در سال‌های گذشته افت قابل توجهی داشته و هر ساله شاهد کمتر شدن میزان آن نسبت به سال قبل هستیم. آمار جدید نشان می‌دهد که این کاهش فروش برای سه ماهه دوم سال جاری نیز تغییری پیدا نکرده و حدود 9.5 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته، کاهش پیدا […]

بازار فروش محصولات کامپیوتری در سال‌های گذشته افت قابل توجهی داشته و هر ساله شاهد کمتر شدن میزان آن نسبت به سال قبل هستیم. آمار جدید نشان می‌دهد که این کاهش فروش برای سه ماهه دوم سال جاری نیز تغییری پیدا نکرده و حدود 9.5 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

طبق آماری که Gartner منتشر ساخته، برای سومین سال متوالی کمپانی لنوو موفق‌ترین فروشنده محصولات کامپیوتری از سال 2013 تا کنون بوده و پس از آن نیز کمپانی‌های HP و Dell را در این زمینه داشته‌اند.

Gartner Worldwide PC shipments drop by 9.5 percent in Q2 2015 2

Gartner سه دلیل عمده را برای این فروش کم پیش‌بینی کرده است. اول از همه، افزایش نرخ دلار در کشور آمریکا سبب شده تا محصولات که در کشورهای دیگر فروخته شده و از کشور آمریکا وارد آنها می‌شود، گرانتر از گذشته شوند. مورد دوم که شاید دلیل خوبی برای این کاهش در فروش باشد، عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP می‌باشد چرا که در سال گذشته بسیاری از کاربران مجبور شدند تا سیستم خود را ارتقاء دهند و این مورد در سال جاری اتفاق نیفتاده است. مورد آخر نیز قابل تامل است. گارتنر معتقد است که بسیاری از سازنده‌ها انبارهای خود را برای آماده کردن محصولات جدید خود بر پایه‌ی ویندوز 10 خالی کرده‌اند چرا که با عرضه‌ی جدیدترین نسل از این سیستم‌عامل، باید تمامی کامپیوترهای این شرکت‌ها به این سیستم‌عامل مجهز شده باشد.

با این حال، گارتنر معتقد است که سال 2016 می‌تواند فروش محصولات کامپیوتری را همچون گذشته بیشتر نماید چرا که در آن زمان، ویندوز 10 به صورت کامل در اختیار تمامی کاربران قرار گرفته و سازندگان نیز می‌توانند کامپیوترها و محصولات خود را بر پایه‌ی ویندوز 10 عرضه نماید.

با این اوصاف، شما فکر می‌کنید که فروش محصولات کامپیوتری تا 10 سال آینده چگونه پیش خواهد رفت؟ آیا کم‌کم باید شاهد کاهش فروش محصولات کامیپوتری در آینده و فروش بیشتر گجت‌ها و وسائل کوچکتر همچون تبلت باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال