رباط‌های خرسی، آینده‌ی پرستاری در ژاپن

با داشتن جمعیت جوان کمتر، نگه داری از افراد مسن هم سخت‌تر می‌شود؛ اما ژاپن به دنبال راه حل‌های جدیدی برای حل این مسئله است. آن‌ها رباط‌ها را نجات دهنده خود می‌دانند. رباط‌هایی که پرستار بشریت خواهند بود….

میانگین سن مردم در کشور ژاپن نسبتا زیاد است و کودکان کمتری هم در حال به دنیا آمدن هستند. این موضوع سبب شده تا این کشور به سوی پیری جمعیت کشانده شود. همین مسئله باعث می‌شود تا مشکلات زیادی در آینده‌ی کشور ژاپن ایجاد شود. یکی از این مشکلات نگه داری از افراد کهن سال است. طبیعتا با داشتن جمعیت جوان کمتر، نگه داری از افراد مسن هم سخت‌تر می‌شود؛ اما ژاپن به دنبال راه حل‌های جدیدی برای حل این مسئله است. آن‌ها رباط‌ها را نجات دهنده خود می‌دانند. رباط‌هایی که پرستار بشریت خواهند بود.

این رباط‌های پرستار که RIKEN نام دارند به بیماران و افرادی که برای حرکت خود با سختی‌های زیادی مواجه هستند کمک خواهند کرد تا کارهای روزمره‌ی خود را انجام دهند. این رباط‌ها، نسل سوم رباط‌های پرستار در ژاپن محسوب می‌شوند. دو رباط اول به ترتیب RIBA و RIBA-II نام داشتند، اما هیچ کدام به منظور فروش عمومی روانه‌ی بازار نشدند.

سرپرست گروه تحقیقاتی این پروژه در مصاحبه‌ی خود بیان کرده:

“هدف اصلی ما از ساخت این رباط “بچه خرس مانند” این بوده تا بتوانیم جوی دوستانه و دلچسب را ایجاد کنیم. این طراحی را از میان چندین طرح مختلف انتخاب کردیم و امیدواریم این رباط‌ها در آینده‌ی نزدیک بیشتر به کمک بشریت بیایند و بتوانیم آن‌ها را به صورت رسمی به فروش برسانیم.”

نسل سوم رباط‌های خرسی پرستار نسبت به نسل گذشته‌ی خود سبک‌تر بوده و فقط 140 کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که RIBA-II حدود 230 کیلوگرم وزن داشت. از دیگر تفاوت‌های بین دو نسل می‌توان به خوش فرم و خوش سایز‌تر بودن RIKEN نام برد.

رباط

علاوه بر تغییرات ظاهری که به آن اشاره کردیم، از نظر سخت افزای هم این رباط دچار تغییراتی شده است. مفاصل به کار رفته در این رباط به طوری ساخته شده که حرکت آن سریع‌تر و با هوشمندی بیشتری انجام شود. هم اکنون عملکرد بخش هوشمند و کنترل کننده‌ی اطلاعات مرکزی این رباط با اندام‌های حرتی آن به شیوه‌های فوق‌العاده دقیقی برنامه‌ریزی شده و انجام می‌گردد.

سنسور‌های به کار رفته در این رباط هم معنای واقعی “احساس”‌ را به این رباط‌ها می‌دهند تا آن‌ها به بیمار یا همراه خود آسیبی نرسانند و همدردی بیشتری داشته باشند.

Toshiharu Mukai در ادامه‌ی صحبت‌های خود امیدوار است تا این رباط‌ها بیشتر در زندگی روزمره استفاده شوند:

“افزایش سن در ژاپن به زودی به مسئله‌ی بزرگی تبدیل خواهد شد و با داشتن جوانان کمتر در این کشور باید به فکر استفاده از رباط‌ها در زمینه‌ی نگه داری از افراد کهنسال باشیم. ما امید داریم تا از رباط‌ها در این زمینه استفاده‌های بهتری شود و هدف اصلی ما این است تا مسئولیت نگه داری از کهن سالان را به دوش این رباط‌های خرسی بیندازیم.  ما دست از تحقیقات خود برنداشته و همچنان به ساخت رباط‌های بهتر و پیشرفته‌تر ادامه می‌دهیم.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال