گوگل از DayDream پلتفرم واقعیت مجازی درون اندروید رونمایی کرد

Daydream نام پلتفرم واقعیت مجازی درون اندروید گوگل بوده که برای نسخه‌ی ششم اندروید که فعلاً اندروید N نام‌گذاری شده و قرار است اواخر تابستان به طور رسمی منتشر شود، عرضه خواهد شد. Daydream را می‌توان خانه‌ی محتوای واقعیت‌مجازی در اندروید دانست که با داشتن نسخه‌ی گوگل‌پلی مخصوص و برنامه‌های واقعیت مجازی اندروید، بهترین تجربه […]

Daydream نام پلتفرم واقعیت مجازی درون اندروید گوگل بوده که برای نسخه‌ی ششم اندروید که فعلاً اندروید N نام‌گذاری شده و قرار است اواخر تابستان به طور رسمی منتشر شود، عرضه خواهد شد. Daydream را می‌توان خانه‌ی محتوای واقعیت‌مجازی در اندروید دانست که با داشتن نسخه‌ی گوگل‌پلی مخصوص و برنامه‌های واقعیت مجازی اندروید، بهترین تجربه را این تکنولوژی جدید برای شما ثبت خواهد کرد. علاوه‌براین برنامه‌هایی نظیر Street View، YouTube، Play Movies و Google Photos شرکت گوگل به همراه بسیاری از بازی‌های اندرویدی نیز از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. جالب‌تر اینکه با استفاده از Daydream اعلان‌های اندروید نیز به صورت کارت‌های سه‌بعدی به شما نمایش داده می‌شوند.

گوگل برای پشتیبانی از Daydream حالت اختصاصی واقعیت‌مجازی را نیز در اندروید قرار می‌دهد؛ با استفاده از این حالت‌، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند که برای استفاده از این ویژگی باید توسط گوگل به تأیید برسند، می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. شرکت‌هایی همچون سامسونگ،‌ اچ‌تی‌سی، آلکاتل، هوآوی، شیائومی، ایسوس و ZTE از جمله این شرکت‌ها خواهند بود، هرچند هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند زودتر از نکسوس 6P از این ویژگی استفاده کنند چراکه نکسوس‌های گوگل همیشه جز اولین استفاده‌کنندگان از نسخه‌های جدید اندروید هستند.

در Daydream، حداکثر زمان تأخیر تغییرات نمایشگر گوشی تا تکان دادن سر شما و دیدن محتوای نمایشگر باید 20 میلی‌ثانیه باشد. ازآنجایی که برای رسیدن به چنین زمانی باید از حداکثر سخت‌افزار گوشی استفاده شود و پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندی در گوشی به کار گرفته شوند، گوگل باید گوشی‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را تأیید کرده و آن‌ها را جز گوشی‌هایی قرار دهد که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

گوگل از DayDream پلتفرم واقعیت مجازی درون اندروید رونمایی کرد

گوگل به عنوان جایگزین هدست واقعیت مجازی Cardboard، طراحی جدیدی را برای هدست بعدی خود منتشر کرده و قصد دارد آن‌ را به شرکت‌های همکار که علاقه‌ی خاصی را برای ساخت آن نشان‌داده‌اند به اشتراک بگذارد. بنابراین، گوگل خود به تنهایی هدست واقعیت مجازی بعدی را نخواهد ساخت. به‌هر‌حال تصویر منتشر شده از این هدست نشان می‌دهد که می‌توان برای استفاده‌ی بلندمدت از آن بدون خستگی حساب باز کرد. این هدست دارای کنترلر اختصاصی که باز هم توسط گوگل طراحی شده خواهد بود و از دو دکمه‌ی جداگانه به همراه تاچ‌پد با قابلیت کلیک بهره‌مند خواهد شد.

Daydream تا اواخر سال میلادی برای اندروید N منتشر می‌شود اما گوگل به توسعه‌دهندگان این قابلیت را داده تا از همین امروز برنامه‌های مربوط به آن را نوشته و برای انتشار رسمی آماده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال