قابلیت‎های Google Assistant به مراتب بیشتر می‎شود

تابستان امسال، دستیار هوشمند گوگل یعنی Google Assistant قادر به شناسایی و پاسخ‎دهی به زبان‎های فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و ژاپنی خواهد بود و تا انتهای امسال ایتالیایی، اسپانیایی و کره‎ای نیز به آن‎ها اضافه می‎شود. این به‎روزرسانی براساس اعلام گوگل به بیش از 100 میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم تعداد گوشی‎های فعال با این […]

تابستان امسال، دستیار هوشمند گوگل یعنی Google Assistant قادر به شناسایی و پاسخ‎دهی به زبان‎های فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و ژاپنی خواهد بود و تا انتهای امسال ایتالیایی، اسپانیایی و کره‎ای نیز به آن‎ها اضافه می‎شود. این به‎روزرسانی براساس اعلام گوگل به بیش از 100 میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم تعداد گوشی‎های فعال با این هوش‎مصنوعی را نشان می‎دهد، بنابراین یقینا به شکل بارزی تا انتهای امسال به آن افزوده خواهد شد.

Google Assistant هم‎چنین در خرید و سفارش غذا به کاربران کمک خواهد کرد، آن‎ها فقط کافی است چنین درخواستی را به Google Home ابراز دارند، نوع پرداخت از کیف الکترونیکی ذخیره شده‎ی خود را انتخاب و سپس در نهایت با اثرانگشت هویت خود را تایید کنند.

تا الان، Assistant به صورت مستقل کار می‎کرد. روز گذشته گوگل اعلام کرد پلت‎فرم هوش‎مصنوعی این شرکت در تعامل با اپلیکیشن‎های شخص‎ثالث خواهد بود و اعمال طراحی شده برای Google Home نیز در اختیار Google Assistant قرار می‎گیرد.

اگر جزو کاربرانی هستید که دوست ندارید به صورت گفتاری با این اپ ارتباط برقرار کنید، امکان تایپ فرمان‎ها یا سوال‎ها برای آن نیز وجود دارد. به دنبال باز کردن این اپلیکیشن، یک دکمه‎ی کوچک کیبورد مشاهده خواهید، گرچه گزینه‎ی مکالمه‎ی صوتی هم‎چنان وجود خواهد داشت. زمانی که چیزی تایپ می‎کنید، Assistant نیز سکوت می‎کند.

گوگل در تلاش است نه تنها با هوش‎مصنوعی الکسای آمازون بلکه بیکسبی سامسونگ نیز رقابت و بهتر عمل کند. این شرکت به معرفی Google Lens پرداخت که عملا یک الگوریتم جستجوی معکوس تصویر است یعنی کاربر دوربین خود را به سمت یک شیء یا گل گرفته و Assistant در زمان آنی ماهیت آن را مشخص می‎کند. براساس گفته‎ی مدیرعامل گوگل ساندار پیچای، کاربر هم‎چنین قادر خواهد بود نام و رمزعبور روتر وای‎فای خود را اسکن و به صورت خودکار به شبکه‎ی خانگی متصل شود.

گوگل هم‎چنین Assistant را در ترکیب با موقعیت کاربر و گوگل مپس قرار داد. اگر شما با Google Lens به یک خیابان اشاره کنید، اطلاعاتی که مستقیما از پلت‎‏فرم گوگل مپس جمع‎آوری شده است را دریافت می‎کنید. این قابلیت هم‎چنین زمانی که در مکانی بیگانه هستید و زبان بومی را نمی‎دانید مفید است. یکی از مدیران گوگل نشان داد که چطور Google Assistant مستقیما یک تابلو به زبان ژاپنی برای یک غذای لذیذ را به همراه قیمت ترجمه کرد و این هوش‎مصنوعی تصاویری از خوراک مورد نظر را به حضار نشان داد.

به عنوان جمع‎بندی باید بگوییم که گوگل از پروژه‎های قبلی خود درس زیادی گرفته و Assistant را به نسبت گذشته به مراتب باهوش‎تر کرده است. این قابلیت‎های جدید یقینا بایستی باعث نگرانی رقبایی مانند آمازون، سامسونگ و اپل و دیدگاه آن‎ها در رابطه با واکنش نشان دادن به این چالش‎ها در محصولاتشان شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال