گوگل یک پردازنده جدید را برای استفاده در ربات‌های هوش‌مصنوعی خود تولید کرده است

یادگیری ماشینی، که به کامپیوترها کمک می‎کند چیزهایی نظیر درک فرمان‎های صوتی پیچیده و بهبود قابلیت‎های جستجوی تصاویر را انجام دهند، می‎تواند بر سخت‎افزار سنتی فعلی فشار زیادی وارد کند. گوگل باید از چنین قضیه‎ای با خبر باشد، چون این شرکت دارای بیش از 100 محصول و قابلیت است که از این فن‎آوری استفاده می‎کنند […]

یادگیری ماشینی، که به کامپیوترها کمک می‎کند چیزهایی نظیر درک فرمان‎های صوتی پیچیده و بهبود قابلیت‎های جستجوی تصاویر را انجام دهند، می‎تواند بر سخت‎افزار سنتی فعلی فشار زیادی وارد کند. گوگل باید از چنین قضیه‎ای با خبر باشد، چون این شرکت دارای بیش از 100 محصول و قابلیت است که از این فن‎آوری استفاده می‎کنند و دائما نیز در حال بهتر شدن هستند.

این شرکت فاش کرده که در طول چند سال گذشته، مخفیانه در حال توسعه‎ی پردازنده‎ی ساخت خودش برای چنین وظایفی بوده است. واحد پردازشی تنسور (TPU) برای اجرای تنسور فلو (TensorFlow)، سیستم یادگیری ماشینی ساخت گوگل که سال گذشته به صورت متن‎باز معرفی شد، ساخته شده است.

گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر بیشتر از یک سال است که از TPU‎‌ها در مراکز داده‎های خود استفاده می‎کند و عملکرد و پیشرفت‎هایی که آن‎ها در اختیار شما می‎گذارند تقریبا مشابه با این است که فن‎آوری را 7 سال جلوتر تصور کنیم، البته اگر بخواهیم بر حسب قانون مور حساب کنیم.

این شرکت اشاره کرده که قادر به قرار دادن اعمال بیشتری در هر ثانیه به داخل سیلیکون بوده و نسبت به راه‎حل‎های قبلی در زمان کمتری نتایج بهتری کسب کرده است. این سطح از عملکرد به TPUها اجازه می‎دهد که به هوش‎مصنوعی قدرتمندی نظیر AlphaGo کمک کنند که موفق شده بود قهرمان جهان را در اوایل امسال در تورنمنت بازی Go شکست دهد.

متاسفانه دست‎آورد جدید گوگل برای فروش نیست؛ گرچه، شما می‎توانید این اطمینان را داشته باشید که این پردازنده‎ها در قلب فن‎آوری‎ها و خدمات گوگل در آینده قرار خواهند گرفت و هوش‎مصنوعی و یادگیری ماشینی در آینده به مباحث مهم‎تری تبدیل می‎شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال