گوگل روی یک نسخه واقعیت مجازی از مرورگر کروم برای اندروید کار می‌کند

گوگل در کنفرانس I/O امسال در رابطه با جاه‎طلبی‎های خود در مورد واقعیت مجازی حرف‎های زیادی برای گفتن داشت، و به نظر می‎رسد یک تجربه‎ی گردش در وب‎ ترکیب شده با واقعیت مجازی قسمتی از این برنامه‎ها باشد. وب‎سایت جاده‎ای به سمت واقعیت‎ مجازی (Road to VR) گزارش می‎دهد که آخرین نسخه‎های مرورگرهای Chrome Beta […]

گوگل در کنفرانس I/O امسال در رابطه با جاه‎طلبی‎های خود در مورد واقعیت مجازی حرف‎های زیادی برای گفتن داشت، و به نظر می‎رسد یک تجربه‎ی گردش در وب‎ ترکیب شده با واقعیت مجازی قسمتی از این برنامه‎ها باشد. وب‎سایت جاده‎ای به سمت واقعیت‎ مجازی (Road to VR) گزارش می‎دهد که آخرین نسخه‎های مرورگرهای Chrome Beta و Chrome Dev برای اندروید یک‎سری قابلیت‎های قابل توجه دارند که گردش در وب در واقعیت مجازی را به یک واقعیت تبدیل می‎کنند. در حال حاضر نسخه‎ی بتای مرورگر کروم دارای قابلیت‎های WebVR است که زمانی که از یک وب‎سایت که برای واقعیت مجازی طراحی شده است، بازدید می‎کنید، یک نوع تجربه‎ی درگیر کننده‎تر به وجود می‎آید. مرورگر Chrome Dev حالا دارای یک “پوسته‎ی واقعیت مجازی” است که به کاربران هدست‎های Cardboard و پلت‎فرم Daydream اجازه می‎دهد با یک هدست در اینترنت به گردش بپردازند.

آن‎طور که وب‎سایت Road to VR اشاره می‎‎کند، هنوز “پوسته‎ی واقعیت مجازی” به طور کامل قابلیت عملکردی ندارد، ولی با نمایان شدن این قابلیت و سایر امکانات واقعیت مجازی در نسخه‎های بتای پایدار، زمان زیادی فاصله نیست.

با توجه به نحوه‎ی عملکرد فعلی واقعیت مجازی در محیط وب، شما زمانی که به وب‎سایتی برخورد می‎کنید که به شایستگی در این زمینه مجهز نیست، باید هدست را از سر خود بردارید. گرچه، راه‎حل در حالت انتظار گوگل برای اندروید به این معنا است که شما مجبور به انجام این کار نیستید، چون به اصطلاح پوسته‎ی واقعیت مجازی این دسته از سایت‎هایی که برای VR آماده نیستند را تطبیق می‎دهند.

سامسونگ در حال حاضر مرورگری را برای محصول Gear VR خود ساخته است. البته باید اشاره داشت که هدست مذکور تنها با گوشی‎های خود سامسونگ کار می‎کند، بنابراین هنوز در اختیار مخاطب وسیعی قرار ندارد. با اضافه کردن گردش در وب‎ به صورت واقعیت مجازی به مرورگر کروم، شرکت گوگل می‎‎تواند قابلیت‎های مختلفی را در اختیار کاربران هدست Cardboard و پلت‎‏فرم در پیش‎روی Daydream خود قرار دهد. این شرکت هم‎چنین اعلام کرده است که سرویس گوگل‎پلی بخش اختصاصی در رابطه با VR خواهد داشت تا دقیقا بدانید در کجا اپلیکیشن‎ها و محتوایی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. برای کاربران دستگاه‎های رومیزی، گوگل گفته می‎شود که در حال کار بر روی نسخه‎ای از مرورگر کروم است که از هدست‎های Oculus Rift و HTC Vive پشتیبانی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال