عرضه HTC 10 و Vive هم نتوانست اچ‌تی‌سی را به اوج بازگرداند؛ کاهش ۳۷ درصدی درآمد

شرکت اچ‎تی‎سی ممکن است سعی کرده باشد با ارائه‎ی آمار ناامیدکننده‎ی میزان فروش خود برای سه ماهه‎ی آخر سال 2015 و سه ماهه‎ی اول سال 2016، خود را شجاع نشان دهد و پیش‎بینی کند با ارائه‎ی دو محصول جدید خود یعنی گوشی هوشمند اچ‎تی‎سی 10 و هدست واقعیت مجازی‎ Viveبه “دوران خوش” بر می‎گردد، ولی […]

شرکت اچ‎تی‎سی ممکن است سعی کرده باشد با ارائه‎ی آمار ناامیدکننده‎ی میزان فروش خود برای سه ماهه‎ی آخر سال 2015 و سه ماهه‎ی اول سال 2016، خود را شجاع نشان دهد و پیش‎بینی کند با ارائه‎ی دو محصول جدید خود یعنی گوشی هوشمند اچ‎تی‎سی 10 و هدست واقعیت مجازی‎ Viveبه “دوران خوش” بر می‎گردد، ولی به نظر سرنوشت تصمیم دیگری برای این شرکت گرفته است.

متاسفانه دو محصول نام برده شده نتوانسته‎اند این غول دنیای فناوری تایوانی را از تزلزل نجات دهند و این امر به همراه رکود فروش سایر محصولات این شرکت باعث شده تا اچ‎تی‎سی در ماه می 2016 بدون احتساب مالیات، تنها درآمدی برابر با 6.75 میلیارد دلار جدید تایوان داشته باشد.

این مقدار اندکی از 200 میلیون دلار آمریکا بیشتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی 37.4 درصدی داشته است. باید پذیرفت که این مقدار نسبت به آمار 5.7 میلیارد دلار جدید تایوان به دست آمده برای ماه قبل (رشد 17.4 درصدی) بهتر است، ولی یقینا اچ‎تی‎سی انتظار داشته با توجه به میزان پیش خرید‎های گزارش شده‎ی عالی Vive و فروش‎های اولیه‎ آن درآمد بهتری داشته باشد.

ارائه‎ی گوشی پرچم‎دار جدید این شرکت در هند که البته با تاخیر همراه بوده نیز نقش ناجی برای تایوانی‌ها نداشته است، چون مشتریان دستگاه‎های اندرویدی که در این قسمت از بازار جهانی قرار دارند یا به دنبال مدل‎های ارزان‎تر هستند یا گوشی‎های رده‎بالای سایر شرکت‎های مهم رقیب را ترجیح می‎دهند.

با این‎حال، بایستی برای آمار فروش اچ‎تی‎سی برای سه ماهه‎ی دوم سال صبر کرده تا ببینیم این شرکت تا حدی توانسته میزان فروش و سود اندک خود را جبران کند یا خیر. طبق آماری که تا الان منتشر شده است، میزان درآمد این شرکت نسبت به 5 ماه اول سال 2015، کاهش 58 درصدی داشته است ولی شاید از این به بعد شاهد اوج‎گیری آن باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال