Google Photos در یک‌سال: 200 میلیون کاربر، 24 میلیارد تصویر سلفی

یک سال از زمانی که Google Photos که در اوایل زندگی خود را به صورت قسمتی از شبکه‎ی اجتماعی گوگل پلاس شروع کرد، می‎گذرد و حالا شاهد این هستیم که این محصول گوگل به یک سرویس ذخیره‎سازی تصویر در فضای ابری مستقل تبدیل شده است. به منظور گرفتن جشن تولد برای سرویس خود، گوگل یکسری […]

یک سال از زمانی که Google Photos که در اوایل زندگی خود را به صورت قسمتی از شبکه‎ی اجتماعی گوگل پلاس شروع کرد، می‎گذرد و حالا شاهد این هستیم که این محصول گوگل به یک سرویس ذخیره‎سازی تصویر در فضای ابری مستقل تبدیل شده است. به منظور گرفتن جشن تولد برای سرویس خود، گوگل یکسری آمار بر روی این سرویس به اشتراک گذاشته که نشان از رشد سریع آن دارند، شاید برجسته‌ترین آن‎ها داشتن بیش از 200 میلیون کاربر باشد که با توجه به تنها یک بازه‎ی زمانی 12 ماهه این عدد بسیار شگفت‎انگیز است.

Google Photos  در ماه خرداد سال گذشته معرفی شد و به دنبال آن اپلیکیشن‎هایی برای سیستم‎عامل‎های iOS  و اندروید و هم‎چنین یک نسخه‎ی تحت وب عرضه شد. علاوه بر این، تنها 5 ماه طول کشید تا این سرویس موفق شد اولین 100 میلیون کاربر خود را جذب کند.

از سال گذشته، گوگل می‎گوید که کاربران 1.6 میلیارد انیمیشن، تصاویر ترکیبی و فیلم از آپلود‎های خود با استفاده از این سرویس به وجود آورده‎اند و به همراه آن 2 تریلیون برچسب به کار گرفته شده است. جنبه‎ی جالب‎تر ماجرا این است که 24 میلیارد تصویر برچسب سلفی بر خود داشته‎اند. یقیناً این‌چنین چیزی که گواه واضحی بر روند فعلی این روزگار است، نشان از این دارد که ما این روزها از دوربین‎های سلفی خود بسیار استفاده می‎کنیم.

به‌طور کل، Google Photos به کاربران اجازه داده تا 13.7 پتابایت (1024 ترابایت) فضای ذخیره‌‎سازی روی دستگاه‎های خود خالی کنند و تخمین زده می‎شود که برای سوایپ کردن  از بین تمامی تصاویر 424 سال نیاز است.

از آنجایی‎که تعداد افراد بیشتری کتابخانه‎ی تصاویر خود را در فضای ابری ذخیره می‎کنند، مشکل فضای ذخیره‎سازی یک قضیه‎ی مهم است. ‎ Google Photos برای کاربرانی که آپلود تصاویر با کیفیت بالا را به نسبت کیفیت اولیه که محدودیت فضا خواهد داشت، انتخاب می‎کنند، فضای‎ ذخیره‎سازی نامحدود ارائه می‎دهد.

برای کاربران دستگاه‎های نکسوس این‌چنین چیزی می‎تواند در آینده‎ی نزدیک تغییر یابد. آن‎طور که اوایل هفته در خبرها شنیده شد، آخرین فایل APK برای اپلیکیشن Google Photos نشان از این دارد که در اختیار صاحبان دستگاه‎های نکسوس “فضای ذخیره‎سازی نامحدود برای ویدیو‎ها و تصاویر با کیفیت اولیه” قرار می‎گیرد. خبری مبنی بر زمان اجرای این قابلیت وجود ندارد، گرچه چنین چیزی می‎تواند کاربران اندروید زیادی را به استفاده از یک دستگاه گوگل ترغیب کند.