گوگل به عمر سرویس Google Talk پایان داد، ادغام با Hangouts

به نظر می‎رسد به دنبال از بین بردن قابلیت ارسال پیامک اپلیکیشن Hangouts، این شرکت تصمیم گرفته است به عمر سرویس دیگری نیز پایان دهد، منظور ما Google Talk است. گرچه این امر به معنای پایان مسیر این اپلیکیشن نیست، چون با آن‎که این اپ بسته خواهد شد ولی گوگل اعلام کرده است آن را […]

به نظر می‎رسد به دنبال از بین بردن قابلیت ارسال پیامک اپلیکیشن Hangouts، این شرکت تصمیم گرفته است به عمر سرویس دیگری نیز پایان دهد، منظور ما Google Talk است. گرچه این امر به معنای پایان مسیر این اپلیکیشن نیست، چون با آن‎که این اپ بسته خواهد شد ولی گوگل اعلام کرده است آن را با اپلیکیشن Hangouts ادغام خواهد کرد.

این شرکت طی پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که Google Talk غزل خداحافظی را خواهد خواند. براساس اظهارنظر این شرکت “کاربران Google Talk در جیمیل در طی هفته‎های آینده پیامی دریافت خواهند کرد که از آن‎ها خواسته می‎شود به استفاده از Hangouts رو آورند. پس از تاریخ 26 ژوئن، کاربران به صورت مستقیم به Hangouts انتقال داده می‎شوند، مگر این‎که تعهدات قراردادی پابرجا باشد. برای کاربرانی که ظاهر Google talk را ترجیح می‎دهند، تنظیماتی به اسم Dense Roster در اپلیکیشن Hangouts وجود دارد که تجربه‎ی مشابهی در اختیار آن‎ها می‎گذارد.”

برای آ‎ن دسته از افرادی که با Google Talk آشنا نیستند باید بگوییم اگر از سرویس جیمیل گوگل استفاده کرده باشید، متوجه می‎شوید که در صفحه‎ی خود جیمیل قادر به برقراری ارتباط و صحبت با بعضی از مخاطبین لیست تماس خود خواهید بود که عملا این سرویس مربوط به Google Talk می‎شود. کاربران Hangouts از این قضیه آگاهی دارند که این دسته از مکالمه‎ها را در خود Hangouts می‎توان انجام داد، بنابراین الزاما این قابلیت تنها از داخل جیمیل حذف می‎شود.

به نظر ما Google Talk یک نوع لطف خاصی دارد چون به کاربران اجازه می‎دهد در حین باز بودن جیمیل با یکدیگر گفتگو کنند، به عبارتی برای آن دسته از افرادی که سر کار هستند و دوست ندارند رئیس آن‎ها متوجه شود در حال چت هستند، مفید است. هم‎چنین کاربران دیگر نیاز به باز کردن تب یا پنجره‎ی دیگری در مرورگر خود ندارند، ولی به نظر دیگر آن‎ها کم‎کم باید خود را برای عادت به استفاده از Hangouts آماده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال