گوگل اینترنت وای‌فای را به 400 ایستگاه قطار هند می‌آورد

هنگامی‌که صحبت از عرضه‌ی اینترنت در نقاط مختلف دنیا، از شهرهای بزرگ آمریکا گرفته تا کشورهای جهان سوم می‌شود، گوگل نقش مهمی را بازی می‌کند. این شرکت قصد دارد اینترنت وای فای را این‌بار به کشور خانگی مدیرعامل خود، Sundar PIchai، یعنی هند بیاورد. البته این‌بار گوگل در آسمان‌ها و از طریق بالون‌های مختلف این […]

هنگامی‌که صحبت از عرضه‌ی اینترنت در نقاط مختلف دنیا، از شهرهای بزرگ آمریکا گرفته تا کشورهای جهان سوم می‌شود، گوگل نقش مهمی را بازی می‌کند. این شرکت قصد دارد اینترنت وای فای را این‌بار به کشور خانگی مدیرعامل خود، Sundar PIchai، یعنی هند بیاورد. البته این‌بار گوگل در آسمان‌ها و از طریق بالون‌های مختلف این سرویس را ارائه نمی‌دهد بلکه قصد دارد از طریق ایستگاه‌های قطار سرویس خود را به مردم این کشور ارائه کند.

اینترنت وای‌فای در ایستگاه‌های قطار کشور هند مسئله‌ای تازه برای کاربران نبوده چراکه شرکت RailTel کشور هند، از قبل این سرویس را ارائه داده است. گوگل نیز قصد دارد با همکاری این شرکت سرویس‌های خود را به کاربران ارائه دهد.

هدف اصلی گوگل این است تا تعداد ایستگاه‌هایی که به اینترنت وای‌فای دسترسی دارند به 400 برسد اما فعلاً برای شروع، 100 ایستگاه از سرویس اینترنت گوگل بهره‌مند می‌شوند. در ابتدا این سرویس رایگان بوده تا کسانی که منتظر رسیدن قطار در ایستگاه‌ها هستند بتوانند از این سرویس استفاده کنند اما پس از مدتی این سرویس به‌صورت پرداختی ارائه خواهد شد.

گوگل اینترنت وای‌فای را به 400 ایستگاه قطار هند می‌آورد

اقدام گوگل برای آوردن اینترنت وای‌فای به ایستگاه‌های قطار می‌تواند اقدامی انسان دوستانه شناخته شود؛ اما شاید گوگل قصد دارد با این سرویس، پروژه‌ی گوشی‌های پایین‌رده‌ی Android One را گسترش دهد. یکی از مشکلاتی که به گوشی‌های Android One گرفته می‌‌شود، نیازمندبودن بیش‌از‌حد آن‌ها به اینترنت بوده است. به‌هر‌حال گوگل با آوردن اینترنت وای‌فای به کشور پرجمعیت هند قطعاً می‌تواند سود کلانی را در این کشور به دست آورد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال