سقوط پهباد Solara 50 گوگل به خاطر نقص فنی در بال‌ها

اردیبهشت امسال پهباد Solara 50 گوگل در حال انجام پرواز آزمایشی در نیومکزیکو آمریکا بود که این پهباد دچار حادثه شد و سقوط کرد. این پهباد که انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌کرد در محوطه‌ی آزمایشی شرکت گوگل سقوط کرد و باعث شد تا گوگل بر این آید تا مشکل اصلی این پهباد […]

اردیبهشت امسال پهباد Solara 50 گوگل در حال انجام پرواز آزمایشی در نیومکزیکو آمریکا بود که این پهباد دچار حادثه شد و سقوط کرد. این پهباد که انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌کرد در محوطه‌ی آزمایشی شرکت گوگل سقوط کرد و باعث شد تا گوگل بر این آید تا مشکل اصلی این پهباد را پیدا کرده و برطرف کند. همان‌طور که می‌دانید گوگل قصد دارد از طریق این پهبادها اینترنت را ار طریق استراتوسفر به کاربران عرضه کند و Solara 50 هم یکی از این پهباد‌ها بوده است.

حال بعد از گذشت حدود هشت ماه از این حادثه گوگل علت اصلی آن را بیان کرده است. به گزارشی که به تازگی منتشر شده گوگل اعلام کردکه که نقص فنی در یکی از بال‌های این پهباد باعث سقوط آن شده است. اداره‌ی امنیت و ایمنی پرواز آمریکا اعلام کرده که این پهباد بعد از بلند شدن از روی زمین خیلی سریع دچار نقص فنی در یکی از بال‌ها شده و درحالی که متخصصان قصد کنترل آن را داشته‌اند جریان هوای رو به بالا باعث شده تا کنترل پهباد از دست برود و در نتیجه باعث سقوط آن شده است.

باد شدیدی که در لحظه‌ی بلند شدن پهباد وزیده باعث به وجود آمدن نقص فنی در بال چپ پهباد شده و در نتیجه کنترل این پهباد مشکل شده است. سرعت بسیار بالای باد علت اصلی به وجود آمدن این حادثه بوده به طوری که این پهباد برای بادی با چنین سرعت طراحی نشده بوده است.

بعد از این که بال سمت چپ پهباد دچار مشکل شده خیلی زود بال سمت راست نیز از کار می‌افتد و این پهباد تنها بعد از 4 دقیقه بر روی هوا ماندن دچار حادثه می‌شود. پهبادهایی که انرژی خود را از طریق خورشید تامین می‌کنند بسیار نازک و ظریف هستند اما بال‌هایی به طول 50 متر دارند. باوجود این حادثه گوگل همچنان بر روی ادامه‌ی این پروژه تاکید دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال