همراه اول از راه اندازی ۵ سایت اینترنت 5G تا پایان سال خبر داد

همراه اول اعلام کرد تا پایان سال قصد دارد پنج سایت اینترنت 5G راه اندازی کند. راه اندازی این فناوری پس از سالها مطالعه و همکاری با شرکت نوکیا و چند دانشگاه داخلی به مرحله عمل در آمده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همراه اول مطالعه در مورد توسعه اینترنت 5G […]

همراه اول اعلام کرد تا پایان سال قصد دارد پنج سایت اینترنت 5G راه اندازی کند. راه اندازی این فناوری پس از سالها مطالعه و همکاری با شرکت نوکیا و چند دانشگاه داخلی به مرحله عمل در آمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همراه اول مطالعه در مورد توسعه اینترنت 5G را از سال ۹۶ آغاز کرده بود. اکنون نیز قرار است طبق همکاری با شرکت نوکیا پیاده سازی اینترنت نسل پنجم ارتباطی را در ایران عملی کند. پیش از این ایرانسل با همکاری شرکت اریکسون به عنوان اولین اپراتور در ایران توانسته بود در مرداد سال جاری نخستین سایت 5G را در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران نصب کند. پس از آن نیز ایرانسل اعلام کرد در آینده نزدیک چند شهر مهم دیگر نیز به اینترنت 5G مجهز خواهند شد.

یاسر رایگانی، مدیرکل ارتباطات همراه اول نیز با انتشار توییتی از برنامه این شرکت برای راه اندازی اینترنت 5G همراه اول خبر داده و گفته است: طبق برنامه امسال پایلوت انجام خواهد شد و تا پایان سال نیز بالا خواهد آمد. به گفته رایگانی پیش از پایان سال در ۵ نقطه از شهر تهران سایت های مربوط به اینترنت 5G راه اندازی می شود. هنوز اطلاعات دقیق‌تری در مورد نحوه راه اندازی سایت 5G منتشر نشده اما ظاهراً مناطقی مانند ساختمان همراه اول، برج میلاد، وزارت ارتباطات، باغ کتاب و دانشگاه تهران ۵ نقطه مورد نظر برای برقراری ارتباط 5G هستند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال